مدیر اجرایی شرکت دانش بافت البرز گفت: پروژه "بیوایمپلنت" کرمانشاه تا شهریور امسال بهره‌برداری و به تولید آزمایشی می‌رسد.
کد خبر: ۵۸۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 10 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،امین پرند، با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای راه‌اندازی هفت مرکز بیوایمپلنت در کشور، اظهار کرد: از این هفت مرکز کار چهارپروژه کرمانشاه، تهران، شیراز و تبریز پیشرفت بهتری دارد.

وی با اشاره به استارت شروع این پروژه‌ها از سال ۹۰، عنوان کرد: تا سال ۹۱ روند اجرای کار به صورت فشرده پیش رفت، اما پس از آن و تا سال ۹۵ و ۹۶ روند کار گا‌ها متوقف ‌می‌شد و دوباره استارت می‌خورد، تا اینکه از شهریور سال گذشته کار دوباره سرعت گرفت.

مدیر اجرایی شرکت دانش بافت البرز با بیان اینکه پروژه کرمانشاه نیز با روند خوبی از فروردین امسال در حال اجرا است و عملیات عمرانی آن پیش می‌رود، گفت: این پروزه اکنونحدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پرند پیش پینی کرد، فاز اول پروژه بیوایمپلنت کرمانشاه در تیر یا مرداد سال جاری تکمیل شود و پس از جذب نیرو‌های لازم و آموزش دیده، در نهایت در شهریور ماه به بهره‌برداری وتولید آزمایشی برسد.

وی افزود: با دانش فنی جدیدی که برای این پروژه در نظر گرفته شده، با راه‌اندازی فاز اول و خرید تجهیزات مورد نیاز می‌توان تمامی محصولات را در همین فاز تولید کرد.

مدیر اجرایی شرکت دانش بافت البرز ادامه داد: اکنون تمام توان خود را برای اجرایی کردن پروژه کرمانشاه قرار داده ایم تا هرچه زودتر به نتیجه برسد.

پرند اعتبار هزینه شده برای این پروژه را تاکنون ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد که برای تکمیل آن به حدود ۴۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه تمام این اعتبار از طریق سرمایه‌گذاران تامین می‌شود، یادآور شد: سرمایه‌گذاران پروژه شامل گروه اقتصادی مهرگان وابسته به بنیاد تعاون ناجا با سهم ۴۰ درصد.سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با سهم ۴۰ درصد و بخش خصوصی با سهم ۲۰ درصد است.

پرند عنوان کرد: این ۲۰ درصد سهم بخش خصوصی یا مربوط به شرکت همانندساز بافت کیش خواهد بود که قرار است دانش فنی را در اختیار ما بگذارد و یا بخش دیگری جایگزین آنخواهد شد.

مدیر اجرایی شرکت دانش بافت البرز با بیان اینکه ظرفیت تولید این واحد بستگی به میزان اهدا عضو دارد، تاکید کرد: قرار است انواع محصولات از جمله بیوایمپلنت تاندون و لیگامان.بیوایمپلنت قلبی و عروقی و بیوایمپلنت استخوانی در این واحد تولید شود، همچنین مذاکراتی برای تولید محصولات جدید از جمله محصولات پوستی نیز صورت گرفته است.

وی تعداد نیرو‌هایی که قرار است در این شرکت مشغول به کار شوند را نیز حدود ۳۰ نفر نیروی مجرب و آموزش دیده اعلام کرد.

به گفته پرند این پروژه در سفر مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفت و اجرای آن با جدیت در کرمانشاه دنبال می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار