شهردار بیستون گفت: درتلاشیم با همکاری مدیریت پایگاه جهانی بیستون برای شهروندان بیستونی کارت تردد رایگان به محوطه جهانی بیستون صادر کنیم.
کد خبر: ۵۸۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 10 April 2018

به گزارش تابناک به  نقل از ایسنا،شورش فرامرزی ،بااشاره به دسترسی آزاد مردم به مجموعه تاریخی بیستون تا پیش از ثبت جهانی آن، اظهارکرد: پس از ثبت جهانی بیستون جاده اصلی همدان به کرمانشاه از حریم اصلی محوطه خارج، حریم اصلی حصار کشی و محدودیت هایی در ساخت و ساز در حریم درجه یک و دو این اثر تاریخی برای مردم شهر بیستون بوجود آمد.

وی ادامه داد: هرچند که ثبت جهانی شدن مجموعه تاریخی بیستون برای کشور و مردم استان یک مزیت بزرگ بود،اما محدودیت هایی را نیز برای مردم شهر بیستون بوجود آورد.

شهردار بیستون تصریح کرد: در این راستا با همکاری پایگاه میراث جهانی بیستون در تلاشیم تا برخی از امتیازات را برای مردم این شهر ایجاد کنیم که از جمله آن صدور کارت تردد رایگان به محوطه جهانی برای شهروندان بیستونی است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح مصمم هستیم، عنوان کرد: کلیات طرح مورد توافق شهرداری بیستون و پایگاه میراث جهانی قرار گرفته، اما جزییات را هنوز مشخص نکرده ایم.

فرامرزی خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم تا از جوانان بیستونی علاقمند و آشنا به تاریخ و محوطه جهانی به عنوان راهنمای گردشگران بویژه در ایام پیک سفرها استفاده کنیم.

وی افزود: در نوروز امسال از 12 نفر از جوانان بیستونی به عنوان راهنمای گردشگر در محوطه جهانی استفاده شد که با توجه به موفق بودن این طرح، آن را بصورت جدی‌تر پیگیری خواهیم کرد.

شهردار بیستون گفت: همچنین قصد داریم در دو روز پایانی هفته غرفه‌های تجاری موقت به شکلی منسجم و زیبا برای فعالیت تجاری شهروندان بیستونی در ورودی محوطه جهانی برپا کنیم.

وی یادآورشد: با حمایت معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه پیگیریم تا کاجستان محوطه جهانی بیستون از شرکت توسعه گردشگری به شهرداری بیستون واگذار شود.

فرامرزی افزود: درصورتی که بهره برداری از کاجستان محوطه جهانی به شهرداری بیستون واگذار شود، شاهد ایجاد یک تحولی مثبت در این محوطه خواهیم بود.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار