علیرضا حکمتی در گفتگو با خبرنگار تابناک:
مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت:کتاب فرنگیس اثر برگزیده جایزه سال دفاع مقدس، در حالی به چاپ ششم رسید که طرح جلد آن تغییرکرده است.
کد خبر: ۵۸۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 10 April 2018

علیرضا حکمتی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:کتاب خاطره‌نگارانه «فرنگیس» یکی از آثار قابل تامل در زمینه حضور تاثیرگذار زنان در دوران دفاع‌مقدس است که خاطرات فرنگیس حیدرپور، از زنان غیور خطه گیلانغرب را با قلم مهناز
فتاحی منعکس می‌کند.

 وی خاطر نشان کرد: زنی شیردل از دیار شجاعت که رهبر معظم انقلاب در سفرشان به کرمانشاه به این بانوی بزرگ اشاره کرده و بر ثبت خاطراتش تاکید داشتند و این بهانه‌ای شد تا خاطرات این شیرزن به رشته تحریر درآید.

 مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اظهار داشت:کتاب فرنگیس در 12 فصل تنظیم شده که با یک مقدمه شروع می‌شود و پایان‌بخش آن «کلام آخر» است. فصل اول به دوران کودکی راوی می‌پردازد که در آن از جنگ و پیامدهای آن خبری نیست اما سایه فقر و محرومیت در جایی که فرنگیس و خانواده‌اش زندگی می‌کنند بخوبی مشهود است.

حکمتی تصریح کرد:در این فصل ماجرایی را تعریف می‌کند که قرار بوده به‌رغم مخالف خود به عقد یک مرد عراقی در شهر خانقین درآید که با دخالت گرگین‌خان، از بزرگان فامیل از اتفاق ناخواسته پیشگیری می‌شود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار