رئیس شورای اسلامی شهر اهواز:
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در دو سه هفته اخیر با مسائلی در شهر اهواز مواجه شدیم که حساسیت‌هایی ایجاد کرد. اما انصافا با واکنش‌های بجا و به موقع بزرگان استان خوزستان روبرو شدیم. آنچه مهم است، بحث وحدت و همدلی در خوزستان است که اقوام پایه آن را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ 09 April 2018

محمدجعفر فلسفی در ابتدای جلسه علنی امروز(دوشنبه 20 فروردین‌ماه) شورا که با حضور شهردار و امام جمعه موقت اهواز برگزار شد، با ابراز امیدواری نسبت به تغییر شرایط و وضعیت شهر اهواز به نفع شهروندان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم شرایط خشنودی شهروندان را فراهم کنیم. امروز بیستم فروردین ماه و مصادف با روز ملی فناوری هسته ای است که در واقع روز سربلندی ملت ایران و جلوه‌ای از توانمندی و اقتدار ایران بالاخص جوانان خلاق و هوشمند ما بوده است.

وی با اشاره به سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی از وی به عنوان سرور شهیدان اهل قلم یاد کرد و گفت: هیچگاه یاد این شهید که با قلم و توان خود توانست رشادت‌های رزمندگان ما در دفاع مقدس را ماندگار کند و پیام‌رسان خون شهیدان باشد را از خاطر نخواهیم برد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: در دو سه هفته اخیر با مسائلی در شهر اهواز مواجه شدیم که حساسیت‌هایی ایجاد کرد. اما انصافا با واکنش‌های بجا و به موقع بزرگان استان خوزستان روبرو شدیم. آنچه مهم است، بحث وحدت و همدلی در خوزستان است که اقوام پایه آن را تشکیل می‌دهند. استان خوزستان به وجود این اقوام افتخار می‌کند و انشاءالله با حضور این اقوام عزیز، استانی مقتدر و پررونق خواهیم داشت. بالاخره خداوند این لطف را به ما کرده است.

فلسفی حضور اقوام مختلف در خوزستان را یک فرصت دانست و افزود: با این فرصت، خوزستان می‌تواند سمبل استان‌های دیگر کشور باشد. دشمن نیز دقیقا همین بحث را هدف‌گیری کرده است. سالیان سال است که دشمن در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند تا خللی در بحث اتحاد اقوام ما وارد کند. دشمن درست هدف‌گیری کرده است و اگر خلل و خدشه‌ای به این بخش وارد شود، واقعا جبران آن کاری بسیار سخت خواهد بود و از این رو مسئولیت همه ما و خصوصا عرصه رسانه و صدا و سیما سنگین است.

وی در واکنش به حذف لباس قوم عرب خوزستان در میان برنامه یکی از برنامه‌های شبکه دوم سیما گفت: این کار اشتباه و خطا بوده که به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید کنکاش شود. هیچ کس اینگونه خطاها را نمی‌پذیرد. باید مسئولین ذیربط اینگونه خطاها را جبران کنند. اگر خدای نکرده در ارتکاب این خطا ارتکاب عمدی در کار بوده است، قانون، حساسیت برخورد با آن را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به حادثه آتش‌سوزی قهوه‌خانه نوارس اهواز اظهار کرد: در این حادثه بسیار تلخ و ناگوار و غیرقابل تصور،‌ 11 تن از عزیزان ما که قشر مظلوم و محروم جامعه هستند، دچار چنین مصیبتی شدند و جان باختند و خانواده‌های این عزیزان اینگونه به عزا نشستند و در ابتدای سال داغدار شدند.

فلسفی افزود: درباره این حادثه ایرادهای زیادی به مشکلات و چالش‌های موجود در سطح شهر وارد است. باید همه ما تلاش کنیم تا از این به بعد شاهد تکرار این موارد نباشیم. تمام این مسائل در کمیسیون‌های ذیربط شورا دنبال خواهد شد و مقرر شده است که اقداماتی انجام شود تا حداقل دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین شهرداری اهواز تلاش کردند که فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش بی‌وقفه و نگاه امیدوارانه برای دستیابی به پیشرفت را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: چراغ امیدی در دل‌ها در شورا و شهرداری روشن شده است، انشاءالله بتوانیم شاهد این باشیم که هر چه جلوتر می‌رویم، آثار آن بیشتر و بیشتر می‌شود. همچنین مردم به آینده این شهر امیدواری پیدا کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تلاش وسیع و گسترده شهردار و مدیران شهرداری اهواز در شش ماه اخیر بیان کرد: همه به این تلاش‌ها معترف هستند. شورا نیز پا به پای شهرداری تلاش می‌کند تا این فرمایشات مقام معظم رهبری همراه با برنامه‌ریزی جنبه عینی پیدا کند و هر چه بعد برنامه‌ریزی خود را بیشتر تقویت کنیم، قطعا می‌تواند در میزان تحقق پیشرفت کشور مؤثر واقع شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار