رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام خبر فوق گفت: تاکنون در ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه بر علیه آفت سن مادر در استان کرمانشاه مبارزه شده و این روند همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۸۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 09 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر شهبازی افزود: مبارزه با آفت سن مادر از ابتدای فروردین ماه سال ۹۷ آغاز شده و پیش بینی می‌کنیم سطح مبارزه در مرحله سن مادر به حدود ۱۷۰ هزار هکتار برسد.

شهبازی با اشاره به اینکه در مناطق گرمسیری از ۱۸ فروردین ماه دستور توقف سمپاشی با سن مادر صادر شده تصریح کرد: با ظهور پوره‌ها و رسیدن به نرم مبارزه مجددا دستور سمپاشی در دو هفته آینده در ان مناطق صادر می‌شود.

وی به کشاورزان شهرستان سنقروکلیایی و مناطق معتدل توصیه کرد که در هفته پیش رو سمپاشی سن مادر را به اتمام برسانند.

شهبازی خاطر نشان کرد: در صورت عدم مبارزه با آفت سن، محصول گندم هم از نظر کمی و هم کیفی به شدت آسیب خواهد دید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: مزارع سن زده ما از نظر کمی با کاهش شدید عملکرد در واحد سطح که گا‌ها تا ۸۰ درصد نیز می‌رسد مواجه شده و از نظر کیفی با توجه به تغذیه سن از گلوتن گندم خاصیت نانوایی محصول تولیدی به شدت کاهش خواهد یافت.

شهبازی تصریح کرد: در سال زراعی جاری در صورتی که گندم تحویلی کشاورزان بین ۲ تا ۴ درصد سن زدگی داشته باشد به ازای هر کیلوگرم ۲۵۰ ریال از قیمت گندم تحویلی کاشته میشود و در صورتی که سن زدگی بیش از ۴ درصد باشد به ازای هر کیلوگرم مبلغ ۳۵۰ ریال از قیمت گندم تحویلی کاسته می‌شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار