رئیس حوزه هنری خراسان شمالی خبر داد
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از اجرای 24 عنوان برنامه شاخص در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: مردمی، نشاط‌آور و امیدبخش بودن در آیین برنامه‌های این هفته مدنظر قرارگرفته است.
کد خبر: ۵۸۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 08 April 2018

وحید نمازی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام اظهار کرد: در کمیته‌های برگزارشده دراین‌باره 115 مصوبه برای اقدامات سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و 24 برنامه برای حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی تعیین‌شده است.

وی برگزاری این هفته در کشور را برای چهارمین سال متوالی عنوان کرد و در تشریح این برنامه‌ها در استان گفت: برگزاری جلسات نقد کتاب با حضور نویسندگان کشوری، اجرای برنامه حلقه رندان با موضع شب‌شعر طنز و با  سفر طنزپردازان و شاعران ملی به خراسان‌شمالی ازجمله ناصر فیض، دیدار هنرمندان با مسئولان استانی ازجمله استاندار و امام‌جمعه مرکز استان، اجرای شب موسیقی مقامی با عنوان آوای بهار و آغاز سلسله اجراهای برنامه تئاتر بچه‌های مسجد در مدارس و مساجد ازجمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این ایام است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌شمالی همچنین در بخش دیگری از این نشست به اهمیت موضوع هنر در انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران تحولی از جنس اعتقادات و جهان‌بینی الهی بوده است که پس‌ازآن تحول فرهنگی و اجتماعی را با خود به همراه آورده است.

وی هنر انقلابی را در ادامه با تحولات جامعه دانست و افزود: مهم‌ترین ویژگی هنر انقلاب، مردمی بودن آن و در خدمت گرفتن احکام و دین مبین اسلام در غالب کارهای هنری است.

نمازی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آوینی گفت: شهید مرتضی آوینی نماد هنر و مکتب انقلاب است و 20 فروردین را می‌توان زمانی برای تجلیل از یاد و خاطره مکتب هنر انقلابی دانست.

وی این ایام را به‌نوعی بهار هنر انقلابی عنوان کرد و زمانی مناسب برای آغاز جشن‌های 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری دانست.

رئیس حوزه هنری خراسان‌شمالی اصول حاکم در برنامه‌های این ایام را هشت مورد عنوان کرد و با اعلام برخی از این عناوین اظهار کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های هنر انقلاب، محور قرار دادن شهید آوینی در برنامه‌ها به‌صورت تخصصی و عمومی، مردمی بودن برنامه‌ها و ارائه فرصت برای حضور در این رویدادها، نشاط‌آوری و امیدبخش بودن محتوای اجرای مراسم ازجمله اهم اصول مورد پیش‌بینی در خصوص برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.

گفتنی است هفته هنر انقلاب اسلامی در سال جاری برای چهارمین دوره متوالی از 20 فروردین‌ماه، سالروز شهادت سید اهل‌قلم مرتضی آوینی آغاز می‌شود که  حوزه هنری انقلاب اسلامی برنامه‌های فرهنگی وهنری متنوعی را تدارک می‌بیند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار