رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشاورزان خواست با علف‌های هرز در مزارع غلات مبارزه کنند و گفت: نیاز به مبارزه با سن در مرحله دوم است.
کد خبر: ۵۸۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 07 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،خسرو شهبازی ، اظهار داشت: ۴۳۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم رفته که ۹۷ هزار هکتار از آن به صورت آبی و۳۱۶ هزار هکتار نیز به صورت دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کمبود بارندگی‌ها در سال جاری، مبارزه با علف‌های هرز، سن مضر غلات و بیماری‌های قارچی و همچنین استفاده ازریزمغذی‌ها در مزارع را ضروری دانست.

وی از کشاورزان خواست برای جلوگیری از خسارات ناشی از آفت به مزارع با مراجعه به فروشگاه‌های گیاه‌پزشکی، سموم مورد نیاز را دریافت و نسبت به سم‌پاشی مزارع خود اقدامکنند.

شهبازی ادامه داد: تاکنون مبارزه با علف هرز در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی و مبارزه با آفت سن مادر در ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده که نیاز به مبارزه با سن درمرحله دوم است.

این مسؤول گفت: کشاورزان در مزارع گوجه‌فرنگی و گندم خود در راستای افزایش تولید حتما آبیاری را انجام دهند.

وی مبارزه و استفاده از قارچ‌کش‌ها در سطح مزارع گندم استان را توصیه کرد و افزود: با این‌کار برگ‌ها سالم، محصولی مناسب با کمترین درصد سن‌زدگی تولید می‌شود.

شهبازی با اشاره به مرحله گل‌دهی مزارع سطح زیر کشت کلزا در استان، خاطرنشان کرد: بهتر است در مرحله گل‌دهی مبارزه با شته انجام شود، البته تاکنون مبارزه با شته عمومی درسطح ۳ هزار هکتار از مزارع کلزا استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته با افزایش ۲.۵ برابری تولید کلزا در کل کشور بالاترین رقم را داشتیم، گفت: بهتر است کشاورزان برای افزایشمحصول کلزا در حاشیه مزارع از کندو پرورش زنبور عسل استفاده کنند.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار