نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از سرعت گیری کار گاز رسانی در بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 05 April 2018

به گزارش خبرنگار تابناک؛ سید قاسم جاسمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مسایل و مشکلات بخش های ماهیدشت و سرفیروزآباد که ظهر امروز پنجشنبه در بخشداری ماهیدشت برگزار شد؛ اظهار داشت:واقعا از استاندار کرمانشاه تشکر ویژه ای داریم که در این مدت که سکان مدیریت استان را به عهده دارند در راستای توسعه استان بصورت شبانه روزی درحال تلاش هستند.

وی خاطر نشان کرد:طرح های گازرسانی در دست اجرا به روستاهای ماهیدشت و سرفیروزآباد، باید قبل از زمستان امسال صورت گیرد تا مردم بتوانند از برکات نعمت گاز در فصل سرما برخوردار شوند.

جاسمی ابراز داشت:کرمانشاه دارای قابلیت‌ها ،توانمندها و پتانسیل بسیار زیادی است و تنها به یک همت والا احتیاج دارد .

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:وجود۲۷۷ هزار هکتار زمینهای حاصلخیز در استان که شامل ۲۰۱ هزار هکتار آن دیم  و ۷۰ هزارهکتار آن آبی است ووجود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات  در منطقه که یک مزیت مهم برای کرمانشاه است که از نظر تولیدات کشاورزی در کشور نمونه هستیم .

وی افزود:امیدواریم بتوانیم با  همت استاندار زمین های آبی را به دیم تبدیل کنیم و اگر هم نشد بخشی از آن هم   تبدیل کنیم کار بسیار بزرگی در این منطقه شکل خواهد گرفت.

جاسمی گفت:کرمانشاه دارای ذخایرنفتی و زمین های حاصلخیز ،مناطق بکر و زیبا در منطقه سومار ،قصرشیرین ،سرپل ذهاب واسلام آباد غرب است که باید از این پتانسیل و ظرفیتها استفاده بهینه نمود.

به گفته این نماینده شرایط ما در غرب کشور  بهتر از شرایط شرق کشور  است وپیگیری های گسترده ای در مورد سامانه گرمسیری و سامانه سردسیری توسط مدیریت ارشد استان در سطح ملی صورت گرفته است. .

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عمده مشکل این بخش را نبود کار دانست و افزود:وجود نیروهای جوان،مستعد،کاری اعم از زن و مرد وجوانان خلاق  در این منطقه می‌توانندباعث شکوفای و اشتغالزایی خوبی شود که برای ایجاد آن همت مسئولین استان را می طلبد.

جاسمی گفت:با توجه به اینکه بیش 360 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داریم می‌توانیم از آن به عنوان یک موقعیت اقتصادی استفاده کنیم هرچند در گذشته این مرز بعنوان یک تهدید مطرح بود اما اکنون یک موقعیت بسیار عالی جهت ایجاد اشتغالزایی برای کرمانشاه است.


وی اذعان داشت:مردم استان کرمانشاه از دیرباز مهمان نوازان خوبی بودند و از گذشته بسیار دور برای رفتن به کربلا از استان ما گذر می کردند اما به دلیل برخی مشکلات چند سالی است که مرز بسته شده که امیدواریم با همت استاندار و نمایندگان استان این مشکل حل شده و رونق اقتصادی در منطقه ماهیدشت صورت بگیرد.

جاسمی تصریح کرد:برنامه های انجام شده که ماهیدشت را به شهرستان تبدیل کنیم و اگر این اتفاق بیفتد ظرفیت‌های خوبی را برای استان در بر خواهد داشت.

وی خواستارطرح ریزی و جاده سازی ماهیدشت به سر فیروز آباد و جاده هلشی شد تا هرچه سریعتر این کار انجام  و مشکل تردد مردم حل شود.

چاسمی تاکید کرد:از مدیران  و مسئولین استان می‌خواهیم از خانه های شیشه ای خود بیرون بیایند و مشکلات مردم را از نزدیک رصد کرده و راستای حل آن قدم بردارند و این وظیفه ماست پیگیر مشکلات باشیم نه مردم دنبال ما باشند ومدیران باید همسوبا یکدیگر قدم در راه آبادانی استان کرمانشاه بردارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار