تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس اتحادیه دامداران چهارمحال و بختیاری از فرآوری روزانه بیش از100تن شیر خام در این استان خبرداد و گفت: این میزان شیر با انجام فرایند فرآوری و تبدیل به شیر خشک به خارج از کشور صادر می شود.
کد خبر: ۵۷۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 15 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهرام دهقانی سامانی کشورهای وارد کننده شیرخشک استان را ارمنستان، عراق،افغانستان و روسیه ذکر کرد و اظهارکرد: با توجه به دریافت گواهی بهداشت سلامت کارخانه فرآوری مواد لبنی استان، سال آینده صادرات محصول یادشده به کشور روسیه نیز انجام می شود.
وی با اشاره به تولید روزانه 650 تن شیر خام در استان اظهارکرد: روزانه حدود 100تن آن توسط عوامل اتحادیه دامداران شهرستانهای سطح استان خرید حمایتی می شود.
دهقانی تاکید کرد: امسال، دولت افزون بر 105 میلیارد ریال یارانه حمایتی شیر خام پرداخت کرده است.
دهقانی سامانی، احداث نخستین ایستگاه 100 تنی مجهز جمع آوری شیر خام در استان را یادآورشد و افزود:فعالیت این ایستگاه مدرن لبنی، موجب کاهش واسطه، افزایش سهولت در تحویل محصول شیر ، پرداخت به موقع وجه و کاهش ضایعات در جابجایی این ماده فاسد شدنی شده است.
رییس اتحادیه دامداران چهارمحال و بختیاری از تامین علوفه و خوراک دام مورد نیاز بیش از 100 هزار راس دام سنگین صنعتی و سنتی استان توسط این اتحادیه خبر داد و تصریح کرد: در تامین خوراک دام استان هیچ محدودیتی وجود ندارد.
چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از دو میلیون راس دام سبک عشایری، روستایی و صنعتی و حدود 100 هزار راس دام سنگین به عنوان یکی از قطب دامپروری کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار