معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تلاش آموزش و پرورش برای بالا بردن آگاهی‌ دانش آموزان در خصوص مخاطرات ترقه‌بازی در چهارشنه پایان سال با استفاده از ظرفیت‌های سفیران سلامت خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 13 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سلمان محمدی درآستانه آیین چهارشنبه سوری ، اظهار کرد: از دو هفته گذشته تمامی مدارس استان برنامه های پیشگیرانه برای مقابله با خطرات احتمالی چهارشنبه سوری داشته اند و تلاش شده بالا بردن آگاهی دانش آموزان آنها را به برگزاری صحیح این آیین در محیط خانواده تشویق کنند.

محمدی با اشاره به وجود 146 نیروی مراقب سلامت در مدارس، گفت: علاوه بر این تمامی مدارس معاون و یا مربی پرورشی دارند که تلاش شده با کمک این نیروها دانش آموزان استان را از خطرات احتمالی شب چهارشنبه سوری آگاه کنیم تا این شب هم ایمن پشت سر گذاشته شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سفیران سلامت در تمامی مدارس استان، افزود: 15 درصد دانش آموزان هر مدرسه ای سفیر سلامت هستند که همواره تلاش می شود تا آموزش های مختلف پیرامون مسائل مختلف از موضوعات مرتبط با آسیب های اجتماعی گرفته تا آسیب های چهارشنبه سوری و... از طریق این دانش آموزان به گروه همسالانشان منتقل شود.

وی اضافه کرد: نزدیک به 48 هزار دانش‌اموز استان کرمانشاه سفیران سلامت هستند که آموزش های لازم برای مقابله با آسیب های چهارشنبه سوری از طریق آنان به دانش آموزان استان منتقل شده است.

محمدی در ادامه با اشاره به ضرورت احیای فرهنگ‌های اصیل و آداب و رسوم پیشینیان، تاکید کرد: نمی خواهیم آیین‌های اصیل ایرانی از بین برود، بلکه در تلاشیم تا این فرهنگ و آداب و رسوم به شیوه درست آن که توسط پیشینیان گرامی داشته شده و استفاده از مواد منفجره و ترقه در آن جایگاهی نداشته، برگزار شود.

محمدی از خانواده ها خواست برای برگزاری ویژه آیین چهارشنبه سوری در محیط خانواده خود برنامه‌ریزی کرده تا فرزندانشان از حضور در گروه همسالان و ترقه‌بازی‌های خطرناک ایمن باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به دانش آموزان هم توصیه کرد: این شب را در کنار خانواده های خود سپری کرده و از حضور در گروه همسالان صرف نظر کنند و لذت های اینچنینی را در کنار خانواده هایشان تجربه کنند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار