استاندار كرمانشاه گفت: تكليف سدهاي فاقد تخصيص همچون سد بيستون بايد مشخص شود زيرا ضروري است كه تلاش براي حفاظت منابع آبي بايد يكي از اولويت هاي كاري استان باشد.
کد خبر: ۵۷۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 13 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، مهندس هوشنگ بازوند امروز در جلسه شوراي حفاظت منابع آبي استان، تصريح كرد: با توجه به خشكسالي هاي سال هاي گذشته بايد با تمام جديت در راستاي حفاظت منابع آبي اقدام كنيم.

وي خاطرنشان ساخت: ضروري است كه تكليف سدهايي كه فاقد تخصيص هستند و قصد داريم كه آنها را احداث كنيم بايد سريعاً مشخص شود و اين موضوع به عنوان يكي از مصوبات سفر رئيس جمهور محترم به استان بايد لحاظ شود.

استاندار كرمانشاه همچنين ادامه داد: بیش از ۲۵ درصد منابع آبی حوزه کرخه در استان کرمانشاه واقع شده است لذا درخواست تخصیص مورد نیاز استان از منابع آبی این حوزه و حوزه طرح‌گرمسیری از محورهای درخواست‌های استان در سفر رییس جمهور به استان خواهد بود و ضرورت دارد كه دستگاه های مربوطه قبل از پایان سال، مستندات و استدلال های لازم برای دفاع از حقابه استان را تدوین و ارائه نمایند.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه مدیران دستگاههای اجرایی باید منافع استان را بر ملاحظات وزارتخانه های متبوع خود ترجیح دهند، افزود: همچنين ضروري است كه با تعامل و رايزيني بيشتر با مسئولين كشوري در خصوص تخصيص مناسب منابع آبي به استان برنامه هاي خود را دنبال كنيم و مديران بايد تلاش كنند كه از ميز و صندلي هاي آنها سودي به مردم برسد زيرا فلسفه مديريت منعفت رساندن به مردم است.

وي گفت: بحث آب درصورت عدم مدیریت صحیح و به موقع، یک بحران بسیار چالش برانگیزی برای کشور در آینده خواهد بود.

مهندس بازوند تصريح كرد: 6 استان زاگرس نشین در واقع تامین کننده اصلی آب شیرین کشور هستند لذا دولت باید نگاه ویژه ای به این استان ها داشته باشد.

وي گفت: کاهش نزولات جوی و افزایش جمعیت باعث استفاده روزافزون از سفره های آب زیرزمینی شده است بنابراين مدیریت صحیح و حفاظت از منابع آب، از محورهای تعیین کننده در آینده کشور است.

مهندس بازوند اظهار داشت: ما بايد تلاش كنيم كه درآمد سرانه مردم افزايش پيدا كند و مديران وظيفه دارند كه در اين راستا برنامه هاي خود را پيگيري كنند و اگر در اين مسير اقداماتي صورت گيرد مديران مي توانند ادعا كنند كه استان روبه پيشرفت است زيرا هر چه قدر مردم استان با درآمد بيشتري همراه باشند به نفع استان و جامعه خواهد بود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار