رییس دانشگاه یزد با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ سبز اندیشی بین اقشار مختلف جامعه، گفت:‌ طراحی و اجرای اکو پارک دانشگاه و هوشمند کردن دانشگاه در دانشگاه یزد انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۷۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 13 March 2018

«محمدصالح اولیا» در آیین اختتامیه هفته دانشگاه سبز که در دانشگاه یزد برگزار شد، خود جوش بودن برنامه‌های این هفته را یکی از مهمترین ویژگی فرهنگ دانشگاه سبز دانست و بیان کرد: جذب مشارکت عمومی و تدوین برنامه‌ها بر حسب نیاز نقش مهمی در تأثیرپذیری بیش از پیش برنامه‌های فرهنگی ایفا می‌کند.

وی نهادینه کردن رفتار فرهنگی صحیح در دانشگاه‌ها را یکی از عاملان اصلی توسعه اجتماعی آینده عنوان کرد و افزود: ‌دانشجویان امروز در حقیقت مربیان نسل‌های آینده کشور هستند و باید بیش از پیش در مسیر رفتارهای درست قرار بگیرند.

رییس دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت فرهنگ دانشگاه سبز بین جامعه دانشگاهی، گفت:‌ دانش افراد جامعه و تغییر نگرش در مورد اهمیت حراست از محیط زیست با چنین اقداماتی محقق می‌شود.

اولیاء با بیان این‌که رفتار عمومی جامعه فقط با دانش اصلاح نمی‌شود، تصریح کرد:‌ بحث استفاده بهینه از منابع در شرایط کنونی دغدغه جدی مسئولان،‌مردم و جامعه دانشگاهی است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه سبز در استان،‌ گفت:‌ زمینه اصلاح الگوی مصرف آب، برق، گاز و کاغذ در دستور کار جدی دانشگاه یزد قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل هوشمند ساختمان‌های دانشگاه، تسویه فاضلاب، اصلاح سیستم آبیاری و ساخت سازه پایدار از دیگر اقدامات در دستور کار دانشگاه یزد قرار گرفته است.

رییس دانشگاه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ساخت مهمانسرای سبز و ساختمان زمین پناه از جمله برنامه‌های شاخص دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه سبز است، اظهار کرد: طراحی و اجرای اکو پارک دانشگاه و هوشمند کردن دانشگاه در دانشگاه یزد انجام می‌شود.

اولیاء در پایان با اشاره به ضرورت همگانی کردن نهضت سبز اندیشی بین اقشار مختلف جامعه، افزود: امیدواریم بتوانیم طی دوره پنج ساله به اهداف دانشگاه سبز در دانشگاه یزد دست یابیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار