یک کارشناس تاب آوری اجتماعی به خانواده‌ها توصیه کرد: چهارشنبه سوری را خانوادگی جشن بگیرند.
کد خبر: ۵۷۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 12 March 2018

به ،گزارش تابناک به نقل از ایسنامحمدرضا مقدسی ، با تاکید بر اینکه خانواده ها باید آیین ها و مناسباتی مثل چهارشنبه سوری را در کنار فرزندان خود سپری کنند، تصریحکرد: تنهایی کودکان و نوجوانان در چهارشنبه سوری می تواند خطرناک باشد.

این صاحبنظر حوزه تاب آوری، ادامه داد: آیین هایی مثل چهارشنبه سوری می تواند خوراک هیجانی لازم را در اختیار خانواده ها قرار داده و در نزدیک کردن خانواده ها به هم اثرگذار باشد.

مقدسی افزود: اگر خانواده نتواند خود را با جامعه منطبق کرده و از فرصت های موجود برای ایجاد نشاط استفاده کند و فرصت های موجود برای بیان هیجانات را از دست بدهد، با آسیب های ناشی از آن مواجه خواهد شد.

مقدسی تاکید کرد: نباید فرصت بیان هیجانات را از خانواده خود بگیریم، چرا که این کار پیامدهای مثبتی با خود به همراه نخواهد داشت.

وی گفت: خانواده ها باید خود را با مقتضیات و آیین ها و آداب و رسوم هماهنگ کرده، وگرنه زمانی که اینگونه آسیب ها از کنترل خارج شوند، می توانند آسیب زا شوند.

مقدسی از خانواده ها خواست تا شب چهارشنبه سوری به عنوان حامی در کنار فرزندان خود بوده و با هم این آیین را جشن بگیرند.

وی سپس نشاط اجتماعی را برای جامعه ضروری دانست و تاکید کرد: برگزاری خانوادگی آیین هایی نظیر چهارشنبه سوری باعث ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه خواهد شد.

مدیر اولین وب سایت تاب آوری با اشاره به ضرورت آموزش جوانان و خانواده‌ها برای مقابله با آسیب های ناشی از برگزاری نامطلوب آیین هایی مثل آیین چهارشنبه سوری گفت: باید خانواده‌ها، جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد برای آموزش جوانان برای مقابله با عواملی که ممکن است سلامت آنها را به مخاطره بیاندازد در طول سال برنامه داشته باشند تا شب هایی مثل چهارشنبه سوری تبدیل به چهارشنبه سوزی نشود.

وی افزود: قرار نیست در آتش بازی‌های چهارشنبه سوری شهر را به آتش کشیده و عده ای در آتش بسوزند و قربانی شوند که این با مفهوم نشاط اجتماعی در تضاد کامل است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار