مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای کاهش سطح زیر کشت چغندر بهاره در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 12 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شهریار قاسمی افزود: امسال برای کشت 10 هزار و 600 هکتار چغندر قند در مزارع استان برنامه‌ریزی شده است.

قاسمی با پیش بینی اینکه متوسط عملکرد چغندر قند در استان در سال زراعی جاری به 65 تن در هکتار برسد، افزود: برآورد می‌شود امسال در مجموع 670 هزار تن چغندر قند در استان تولید شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای فرآوری چغندرقند تولیدی استان در دو کارخانه قند داخل استان و چهار کارخانه قند میهمان، افزود: علاوه بر کارخانه‌های قند بیستون و اسلام ابادغرب، چهار کارخانه قند قزوین، دزفول، بنیاد و نقش جهان اصفهان کار فرآوری قند چغندر قند تولیدی در استان را بر عهده خواهند داشت.

قاسمی با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته یازده هزار و 200 هکتار چغندر قند بهاره در استان کرمانشاه کشت شد، یادآور شد: سال زراعی گذشته 775 هزار تن چغندر قند در استان
کرمانشاه تولید شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کشت بدون قرارداد چغندر قند توسط برخی از زارعان استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته، گفت: این اقدام کشاورزان مشکلاتی را به ویژه در فصل برداشت برای تحویل و فرآوری محصولشان در پی داشت که امیدواریم با همکاری خوب زارعان و عدم پرداختن به کشت بدون قرارداد در سال زراعی پیش رو، دیگر شاهد این گونه مشکلات نباشیم.

قاسمی اضافه کرد: مقرر شده کشاورزان متقاضی کشت چغندر قند با مراجعه به نمایندگان کارخانجات قند برای بستن قرارداد به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها معرفی شده و پس از استعلام از امور آب برای تعیین میزان آب در اختیار آنها و میزان سطحی که می‌توانند چغندر بکارند، برنامه ریزی شود.

وی افزود: تحت هیچ شرایطی با کسانی که چاه و آب غیرمجاز دارند، قرارداد کشت چغندرقند بسته نخواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه از زارعانی که قصد کاشت چغندر قند در اراضی زراعی خود را دارند خواست به هیچ عنوان خارج از قرارداد کشت نکنند، چراکه در غیر اینصورت در زمان فصل برداشت برای تحویل و فرآوری محصول خود با مشکل مواجه خواهند شد.

قاسمی افزود: چغندر قند یک کشت کاملا صنعتی است که محصول آن تنها باید در کارخانجات فرآوری شود و در غیر اینصورت به راحتی پوسیده و غیر قابل استفاده خواهد شد، لذا به کشاورزان توصیه می شود به هیچ عنوان خارج از قرارداد به کشت این محصول نپردازند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار