رییس پردیس علوم دانشگاه یزد:
رییس پردیس علوم دانشگاه یزد با تبریک هفته دانشگاه سبز، اظهار کرد: دانشگاه سبز، مکانی است که در آن تمامی بخش ها به حفظ محیط زیست و کاهش تولید آلاینده‌های محیطی کمک می‌کند .
کد خبر: ۵۷۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 11 March 2018

دکتر «عباس بهجت» با تاکید بر تفکر سیستمی بر مدیریت دانشگاه در جهت تحقق مدیریت سبز، افزود: دانشگاه از تعدادی ساختمان و یک نظام ساختاری تشکیل شده است که دارای سه بخش مهم کارمندان، استادان و دانشجویان است لذا برای هر گونه برنامه ریزی و تصمیم گیری نیاز است که این سه گروه و بخش در کنار یکدیگر قرار گرفته و با هم مشارکت جدی داشته باشند . 

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک اضافه کرد: منظور از این مشارکت و همراهی این است که برای مدیریت سبز داشتن نمی شود تنها یک تعدادی از افراد یا بخش های دانشگاه مشارکت داشته باشند و دیگران اطلاعی از آن نداشته باشند . 

وی گفت: بنابراین ابتدا باید یک آگاه‌سازی همه جانبه و کامل در زمینه مدیریت سبز در دانشگاه صورت بگیرد و سپس با داشتن هدفی واحد به سوی پیاده سازی مولفه‌های آن گام های موثر و جدی برداشته شود . 

بهجت ادامه داد: افراد در این سیستم باید باور داشته باشند که حتی خاموشی یک لامپ اضافی می‌تواند نقش و کمک بسزایی در کاهش تولید آلاینده های نیروگاه ها داشته باشد، اگر این امر به فرهنگ و باور افراد تبدیل شود، می توان گفت گامی موثر در این راه برداشته شده  است . 

وی با تاکید بر این که برنامه‌ها و اهداف هفته دانشگاه سبز نباید در حد یک شعار باقی بماند، افزود: اگر در یک سازمان بخواهیم، هفته سبز داشته باشیم باید همه بخش‌های آن اعم از کارکنان و تک تک پردیس‌ها مشارکت داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار