دبیر کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دیده‌بان حیات معاصر شیعه و سکاندار نظام اسلامی بار‌ها رضایت خود را نسبت به پیشرفت‏‌های چند حوزه علمی و همچنین برخی صنایع نظامی ابراز فرموده اند، ولی در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی اظهار رضایت ندارند.
کد خبر: ۵۷۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 10 March 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام محمدرضا فلاح‌شیروانی صبح امروز در جمع مدیران و معاونین مدارس علمیه قزوین گفت: رخوت و رکود علمی، رهبری را از مرحلۀ تکرار و اصرار بر مطالبۀ آزاداندیشی و نقد و نوآوری به مرحلۀ گلایه و ابراز رنجش از کم‌تحرکی نخبگان حوزه و دانشگاه کشاند و مشخصاً روی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی انگشت اصرار گذاشته بودند و گاهی تعجب خود را از این رکود ابراز می‌نمودند.

دبیر کمیته مرکزی کرسی‏‌های آزاداندیشی حوزه‏‌های علمیه افزود: گذشته از تاریخچه طرح و پیگیری این مهم یکی از بحث‌های مهم جایگاه مقولۀ «آزاداندیشی» در اندیشۀ اسلامی و اندیشۀ انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: حضرت امام (ره) بر اساس تعلیمات قرآنی معتقد بودند اگر مردم چیزی را اراده کنند بی‌تردید هیچ قدرتی در جهان بشری نیست که بتواند جلوی تحقق و پیشبرد خواست و ارادۀ آن‌ها را بگیرد.

حجت الاسلام فلاح شیروانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از سال‌های ۷۷، ۷۹ جامعۀ علمی را به جنبش نرم افزاری و جنبش تولید علم دعوت می‌کردند و در ۸ بهمن سال ۱۳۸۱ انجمن اهل قلم خدمت ایشان می‌رسند و معظم له نکات قابل توجهی در خصوص آزاداندیشی می‌فرمایند.

دبیر کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه ‏های علمیه کشور خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب جمعی از دانش‌آموختگان حوزه علمیه نامه‌ای را در ۱۳ بهمن همان سال خدمت ایشان ارسال می‌کنند و رهبر معظم انقلاب ضمن استقبال از این نامه بلافاصله پس از چند روز، پیامی مملو از نکاتی ژرف پیرامون نهضت تولید علم، آزاداندیشی و کرسی‌های نظریه‌پردازی خطاب به ایشان صادر می‌کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دیده بان حیات معاصر شیعه و سکاندار نظام اسلامی بار‌ها رضایت خود را نسبت به پیشرفت‏‌های چند حوزۀ علمی و همچنین برخی صنایع نظامی ابراز فرموده اند، ولی در زمینۀ برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اظهار رضایت ندارند.

وی اظهار کرد: مراجع معظم تقلید و برخی بزرگان حوزه در دیدار‌هایی که کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی با ایشان داشتند، ضمن استقبال از رونق کرسی‌های آزاداندیشی و مطابق دانستن آن با فرهنگ دیرپای حوزوی مطالبۀ جدی داشتند که حتماً این کرسی‌ها از تراز مناسبی برخوردار باشند و این فرصت ارزشمند ما را به سمت سست‌اندیشی سوق ندهد.

 

 

 

منبع : میزان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار