نور بخش حاتمی در گفتگو با تابناک:
مدیرجهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود بالغ بر ۱۵۰ هکتار به سطوح باغات شهرستان کرمانشاه اضافه شودکه ۳۰ هکتار باغات مدرن روسیمی اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۵۷۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 10 March 2018

نور بخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: آماده سازی عرصه‌ها جهت این سطح توسعه، از ابتدایسال جاری با مکان یابی و شناسایی عرصه‌ها و انجام چاله کنی شروع و با تامین نهال‌های استاندارد دیم و آبی توسط متقاضیان و نظارت فنی کارشناسان و مراکز جهاد کشاورزی ازاواخر پاییز در دهستان‌های تابعه شروع شده است وتا اواسط فروردین ماه ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون در سطح ۲۰۰ هکتار برای احداث باغ شناسایی انجام شده و چاله کنی در سطح ۶۰ هکتار نیز صورت گرفته است و با توجه به شرایط آب و هوایی در حالپیگیری‌های کشت هستیم.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: دربخش اصلاح و احیاء باغات کلاس‌های آموزشی به تعداد ۳۵ کلاس توسط مراکز جهاد کشاورزی تا کنون تشکیل شده و در زمینه گیاهان دارویی در سطح ۸۰ هکتارشناسایی و زمینه کشت فراهم شده است.

حاتمی تصریح کرد: در زمینه کشت زعفران در سطح ۳۰ هکتار شناسایی و در سال آتی و با توجه به فصل مناسب کشت خواهد شد، در خصوص توسعه سطح گلخانه‌ها تعداد ۵ شهرک گلخانه‌ای شناسایی و در حال برسی فنی و شرایط آن‌ها هستیم، در زمینه توسعه و تولید قارچ خوراکی تا بحال ۶ واحد شناسایی و در حال ساخت و ساز می‌باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار