رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه گفت:یکی ازکمیته‌های کانون وکلای استان کمیته معاضدت است که خدمات و مشاوره حقوقی رایگان به مردم نیازمند ارائه می‌دهد، این کمیته امسال کار رسیدگی به ۱۶۰۰ پرونده معاضدتی را انجام داده است.
کد خبر: ۵۷۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 08 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، روح الله وکیلی رئیس کانون وکلای دادگستری استان امروزدر یک نشست خبری،اظهار داشت:جشن روز استقلال کانون وکلای استان کرمانشاه در امروز ۱۷ اسفند با ۱۰ روز تاخیر همزمان با گرامیداشت روز زن برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد:در این مراسم تندیس مهر حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استانبه واسطه تلاش و محبتی که مردم ایران در حق زلزلهزدگان داشتند، به مردم ایران تقدیم می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد :این مراسم قرار است با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، معاون پارلمانی رئیس جمهور، استاندار کرمانشاه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و وکلای کرمانشاهی برگزار می شود.

 

وکیلی افزود:در این مراسم از تعدادی موسسات خیریه، خانواده دو ارتشی که حین خدمات رسانی در زلزله  کرمانشاه جان خود را از دست دادند و خانواده‌ای که سرپرست آن در راه کمکرسانی به زلزله زدگان فوت شد، تجلیل می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه گفت:براساس تفاهم نامه‌هایی که با بنیادشهید، کمیته امداد و بهزیستی منعقد شده به افراد تحت پوشش این ارگان‌ها درصورت نیاز به وکیل، خدمات معاضدتی رایگان ارائه می‌دهیم.

 به گفته این مسئول: استقرار قانون، حکومت قانون و تامین حقوق شهروندی در کنار عدلیه و کانون مستقل امکانپذیر است، بعضی مواقعه از سوی برخی مسئولین، کانون وکلا  و اعضاء آن مورد هجمه قرار می‌گیرد، این درحالی است که وکیل و قاضی دوبال فرشته عدالت هستند که پرواز فرشته عدالت بدون یکی از این دوبالممکن نیست.

وکیلی ابراز داشت:در حال حاضر ۵۸۶ نفروکیل عضو کانون وکلای استان هستند که از این تعداد۱۴۷ نفر خانم هستند و هم اکنون  ۲۶ کارآموز نیز در این کانون جهت گذراندن دوره وکالت هستند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار