مرزبان نظری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت:۱۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای تکمیل سه پروژه نیمه تمام شامل مدارس ۶، ۹ و ۱۵ کلاسه درشهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۷۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 08 March 2018

مرزبان نظری در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:از این سه واحد آموزشی، مدرسه ۹ کلاسه قصرشیرین تحویل دانش آموزان شده و ۲ مدرسه دیگر تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد:با پایان کاربازسازی ۶ مدرسه کمتر تخریب شده در شهرستان‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی، عملیات ساخت ۷۰ مدرسه نیز که ۱۰۰ درصد تخریب شده بودند آغاز شده است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه اظهارداشت:زلزله ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه در شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و گیلانغرب و همچنین شهر گهواره بیشترین خسارات را به ساختمان‌ها و فضا‌های آموزشی وارد کرد.

نظری تصریح کرد: از مجموع ۷۵۷ فضای آموزشی واقع در این مناطق که شامل ۲ هزار و ۸۵۴ کلاس درس می‌شود، ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس آسیب جدی دیده و غیرقابل استفاده شده اند که این رقم حدود ۱۱ درصد فضا‌های آموزشی موجود در مناطق زلزله زده را شامل می‌شود.

وی افزود: بیشترین آسیب به مدارس روستایی وارد شده است به طوری که از ۷۸ مدرسه آسیب دیده در مجموع ۵۱ مدرسه در مناطق روستایی و ۲۷ مدرسه نیز در مناطق شهری بوده است .



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار