عصر امروز
نوسوادان قمی فعال در حوزه کتاب‌خوانی عصر امروز در چهارمین نشست کتاب‌خوان ویژه نوسوادان با حضور جمعی از مسؤولان در کتابخانه الزهرا(س) قم مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۷۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 07 March 2018

به گزارش تابناک قم، چهارمین نشست کتاب‌خوان ویژه نوسوادان عصر امروز به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و مشارکت معاونت نهضت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم و با حضور جمعی از مسؤولان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه الزهرا(س) واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مریم رمضانی رئیس اداره امور کتابخانه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در معرفی «دختر پیامبر» نوشته آیت‌الله محمدعلی جاودان اظهار کرد: پژوهش‌ها و حرف‌های ناگفته بسیاری از زمان میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) تا لحظه شهادت ایشان در این اثر مطرح شده است.

همچنین فاطمه امینی از نوسوادان استان قم نیز طی سخنانی با اشاره به برخی از ویژگی‌های کتاب «چگونگی رفتار با نوجوانان» تصریح کرد: این کتاب نوشته گروه مؤلفین نهضت سوادآموزی است و برای والدینی که دارای فرزندانی نوجوان و جوان هستند بسیار راهگشا و تاثیرگذار است و به آگاه‌رسانی خانواده‌ها در تربیت درست فرزندان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه کتاب «چگونگی رفتار با نوجوانان» به خانواده‌ها آموزش درک کردن نوجوانان و روش‌های محبت به این افراد را آموزش می‌دهد، تصریح کرد: در این کتاب به شیوه گذراندن دوران نوجوانی و احساسات نوجوانان از جمله نافرمانی، زودرنجی، استقلال‌طلبی و ترس از جمع مدرسه پرداخته می‌شود.

محسن معصوم‌زاده نیز یکی دیگر از نوسوادان حاضر در این نشست، با اشاره به اینکه کتاب «آیین خوب زیستن» توسط گروه مؤلفین نهضت سوادآموزی نوشته شده است، اظهار کرد: در این کتاب آداب معاشرت بر اساس آیات قرآن و روایات مورد تاکید قرار گرفته است.

رقیه صالحی‌پارام نیز در راستای معرفی «ایمنی کودک در خانه» عنوان کرد: این کتاب به خانواده‌ها آموزش می‌دهد که چگونه در خانه امنیت و آرامش فرزندان را تامین کنند به فرزندان خود اعتماد به نفس دهند.

وی با بیان اینکه اینکه آموزش کمک‌های اولیه به خانواده‌ها یکی از ویژگی‌های کتاب «ایمنی کودک در خانه» است، تصریح کرد: در این کتاب به روش‌های مختلف برای دور نگه‌داشتن ابزارهای خطرناک از جمله چاقو و وسایل آتش‌زا از کودکان اشاره شده است.

مهربانو حقیقی نیز به‌عنوان معرفی کننده کتاب «اصلاح الگوی مصرف» طی سخنانی گفت: اسراف اثرهای زیان‌باری در زندگی فردی و اجتماعی افراد به دنبال دارد و در کتاب «اصلاح الگوی مصرف» به بیان توضیحاتی در مورد اسراف پرداخته شده است.

وی از میانه‌روی و قناعت به‌عنوان راهکاری برای جلوگیری از اسراف یاد کرد و افزود: قشر روحانی با سخنرانی در مساجد و حضور در مدارس و دیگر اماکن می‌توانند روش‌های مصرف صحیح، قناعت و میانه‍‌روی را به مردم آموزش دهند.

عباسعلی عابدی‌تبار از اساتید دانشگاه طی این نشست در معرفی کتاب خود با عنوان «رابطه سربداران با عرفان اسلامی» مطرح کرد: در این کتاب در مورد حمله مغول‌ها به ایران و رابطه سربداران و عرفان اسلامی و دیگر عرفان‌های کاذب و به ظاهر معنوی مستندات و منابع قوی و جدیدی بیان شده است.

فاطمه رجبی از دیگر نوسوادان استان قم نیز در این نشست کتاب «اخلاق در خانه» نوشته گروه مولفین نهضت سوادآموزی را معرفی کرد و گفت: در این کتاب اهمیت برخورد مهربانانه و رئوفانه همسران با یکدیگر مورد تاکید قرار گرفته شده است، بر اساس حدیثی اگر مردی از همسر خود ناراضی باشد هیچ یک از اعمال نیک همسر او در درگاه خداوند قبول نمی‌شود.

همچنین، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسم‌نیا معاون نضهت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم و تجلیل از نوسوادان فعال در عرصه کتابخوانی از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار