مدیرکل محیط‎زیست استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر مهمترین چالش محیط‎زیست در استان کرمانشاه پدیده ریزگردها است.
کد خبر: ۵۷۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 07 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،فریدون یاوری، با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین چالش محیط‎زیست در استان کرمانشاه پدیده ریزگردها است، اظهار داشت: این در حالی است که خود ما سهمی در تولید این ریزگردها نداریم و مهمان ناخوانده‌ای است که چند سالی است وارد استان کرمانشاه شده است.

مدیرکل محیط ‎زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه دومین چلش در حوزه محیط‎زیست استان کرمانشاه بحث آب و مدیریت آن است، گفت: با این وجود فرهنگ‎سازی و صرفه‎جویی و حفظ آب و ذخایر آن فقط مربوط به سازمان محیط‎زیست نیست و همه همشهریان و ارگانها در حفظ آن سهم دارند.

یاوری با اشاره به سیستم تصفیه فاضلاب شهری در استان کرمانشاه، بیان کرد: در سطح استان کرمانشاه هفت شهرستان کرمانشاه، پاوه، بیستون، اسلام‎آبادغرب، گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند که این تصفیه‎خانه‎ها نیز 40 درصد فاضلاب خانگی را تصفیه می‎کنند.

وی با بیان اینکه به‎دنبال همکاری با اداره آب و فاضلاب شهری برای راه‎اندازی تصفیه‎خانه شهری در دیگر شهرستانها هستیم، گفت: براساس مطالعات انجام‎شده در صورت مجهزشدن دیگر شهرستانهای استان به سیستم تصفیه فاضلاب میزان تصفیه فاضلاب شهری به بیش از 90 درصد خواهد رسید.

مدیرکل محیط‎زیست استان کرمانشاه به اقدامات سازمان محیط‎زیست در مناطق زلزله‎زده اشاره کرد و افزود: از زمان وقوع زلزله تیمهای محیط‌زیست در این مناطق حضور دارند.

یاوری با بیان اینکه برای جمع‎آوری نخاله‎های ساختمانی در سطح روستاها بیش از 40 نقطه مشخص شد، عنوان کرد: با این وجود به‎دلیل عدم مسائل قانونی در تخلیه این نخاله‎ها در مکانهای مشخص‎شده تخلف صورت گرفته و باید بنیاد مسکن به‎عنوان متولی امر با همکاری دهیاری و بخشداری‎ها اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

وی اظهار کرد: در حوزه شهری وضعیت بهتر است و اقدامات خوبی انجام گرفته ولی رضایت‎آمیز نیست و برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مناطق زلزله‎زده نیاز به زمان بیشتری است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار