مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: ۱۴ کتابخانه عمومی استان کرمانشاه میزبان طرح کتابخانه‌گردی است.
کد خبر: ۵۷۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 07 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،معصومه حسنی خونسار  از اجرای طرح کتابخانه‌گردی برای نخستین بار خبرداد و اظهار داشت: امسال برای نخستین بار روز پنجشنبه 17 اسفندماه مصادف با شب میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در 14 کتابخانه عمومی استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

حسنی خونسار با بیان اینکه کتابخانه‌گردی نخستین طرح گردشگری فرهنگی در کشور است و افزود: این طرح فرصت مناسبی برای آشنایی با ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی است که با حضور هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان در کتابخانه‌های عمومی موجب تشویق و ترغیب قشرهای مختلف مردم، به‌ویژه کودکان و نوجوانان به سمت کتاب و کتاب‌خوانی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اجرای طرح کتابخانه‌گردی را در طول روز 17 اسفند بیان کرد و گفت: در این روز قشرهای مختلف مردم و مسئولان با حضور در کتابخانه‌های عمومی منتخب استان با طرح کتابخانه‌گردی همراه شده و از نزدیک با خدمات کتابخانه آشنا می‌شوند که عضویت در کتابخانه‌ها نیز در این روز رایگان است.

وی در مورد کتابخانه‌های محل اجرای طرح کتابخانه‌گردی افزود: این طرح در کتابخانه‌های‌ عمومی حاج حسینعلی خان زنگنه اسلام‌آباد غرب، امام خمینی(ره) جوانرود، وحدت پاوه، امام صادق(ع) دالاهو، سیدطاهر هاشمی روانسر، رسالت سرپل‌ذهاب، علامه مجلسی سنقروکلیایی، ابن‌سینا صحنه، دهخدا قصرشیرین، امیرکبیر کرمانشاه، شهید عراقی کنگاور، سهروردی گیلانغرب و شهدای محراب هرسین اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به فواید این طرح گفت: طرح کتابخانه‌گردی به تقویت فرهنگ مراجعه به کتابخانه، مطالعه در کتابخانه، امانت گرفتن کتاب و همینطور بهره‌مندی از خدمات اجتماعی کتابخانه‌ها در کشور کمک می‌کند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار