رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی گفت: ۹۰ درصد از درآمدپوشاک تولیدی در کرمانشاه به خارج از استان می‌رود.
کد خبر: ۵۷۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 07 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، محسن حیاتی در همایش تبیین نقش صنایع نساجی و تولید پوشاک در اقتصادمقاومتی و اشتغالزایی استان کرمانشاه که به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر 33 میلیون نفر در کشور در سن 15 تا 43 سالگی یعنی سنی که بایدمشغول به کار باشند قرار دارند، افزود: اگر سن کار را از 15 تا 65 سالگی در نظر بگیریم، ایران 55 میلیون نفر نیروی در سن کار دارد.

وی تصریح کرد: با وجوداین موضوع می توان گفت که ایران از نظر نیروی انسانی برای اشتغال و تولید مشکلی ندارد.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی ادامه داد: برای رونق در تولید داخلی باید از واردات کالاهایی که در داخل تولید می شوند بویژه دربحث پوشاک و نساجی خودداری کرد و همچنین جلوی قاچاق از مرزها گرفته شود.

حیاتی به وجود بازار بزرگ مصرف داخلی و نیز کشورهای منطقه اشاره کرد وافزود: صنعت نساجی علاوه بر ارزش افزوده بالایی که دارد، هزینه اشتغالزایی آن نسبت به دیگر صنایع پائین و مشکل زیست محیطی نیز ندارد.

وی با بیان اینکه از 10 کشور اول صادرکننده صنایع نساجی هفت کشور آن کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا هستند، عنوان کرد: این نشان می‌دهد که کشورهای پیشرفته دنیا به این
صنعت توجه گسترده ای نشان داده اند.

رئیس دانشکده فنی ومهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه به وضعیت صنعت نساجی و تولید پوشاک استان نیز اشاره کرد و گفت: وجود واحدهای تولیدی محدود و نیز عدم انجام کار طراحی در داخل استان باعث شده 90 درصد از درآمد پوشاک کرمانشاه به خارج از استان برود.

وی تاکید کرد: در این راستا ضروری است که دانشگاه و صنعت استان تعامل بیشتری داشته باشند.

حیاتی همچنین با بیان اینکه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی از سال 72 فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: باتوجه به مشکل بیکاری استان و در جهت اشتغالزایی از سال 93 به رشته صنایع نساجی در این دانشکده نگاه ویژه ای شد.

وی یادآورشد: علاوه براین، کارگاه ها و آزمایشگاه مخصوص این رشته را راه اندازی کرده ایم.

 

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار