یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نوسانات نرخ ارز قطعا بازار خودرو را تحت تاثیرقرار می‌دهد چرا که «ارز» مبنای محاسبه هزینه‌های تولید خودرو در شرکت‌های خودروسازی و صنایع وابسته به آن است.
کد خبر: ۵۷۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 05 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا ، گفت: نوسانات نرخ ارز یکی از چالش‌های اقتصادی کشور است که موجب ایجاد تلاطم‌های قیمتی در سایر کالاها به ویژه رشد قیمت خودرو می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس افزایش سود گواهی ریالی و حراج سکه را فاقد کارکرد موثر برای مهار نوسانات نرخ ارز و کنترل آثار منفی اقتصادی آن دانست و افزود: برخورد قهری بانک مرکزی و تعطیلی چند صرافی و دستگیری اخلاگران بازار ارز توسط دستگاه قضایی زمانی اثر پایدار و موثری بر بازار ارز می‌گذارد که ساختار و زیرساخت‌های اقتصادی و شیوه‌های مدیریت دولت در حوزه اقتصاد اصلاح شده باشد.

وی در پیشنهادی دیگر خواستار طراحی پول اسلامی شد و افزود: اگر رهبران کشورهای اسلامی بتوانند با اتحاد خود «پول اسلامی» را طراحی و در کشورهای خود به جریان بیندازند، آثار نوسانات دلار و سایر ارزهای رایج دنیا بر اقتصاد ایران هم به حداقل می‌رسید.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار