کیانا دختر هفت ساله ساکن منطقه سرپل‌ذهاب که به همراه خانواده براثر زلزله‌ اخیر در وضعیت دشواری قرار گرفته و از شدت سرما درخواست کمک کرد، توانست با کمک فضای مجازی و تلاش هموطنان نیک‌اندیش صاحب کانکس و سرپناه شود.
کد خبر: ۵۷۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 05 March 2018

به گزارش تابناک به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، یکی از کودکان زلزله‌زده منطقه سرپل‌ذهاب از نبود امکانات و وسایل گرمایشی در این مناطق که بر اثر سرما دچار بحران شده است، طی روزهای گذشته براثر شدت بی‌سامانی در منطقه گله‌مند شد و از طریق فضای مجازی از مسؤولان درخواست کانکس داشت.

براساس این گزارش، کمک‌های مردمی این روزها سریع‌تر و زودتر از اقدام و تدبیر مسؤولان استانی و کشوری توانسته جان عده‌ای از مردم آسیب‌دیده و داغدار مناطق سرپل‌ذهاب و دیگر شهرستان‌ها را نجات دهد و یا تسلی ببخشد، که این موضوع بیانگر آگاهی مردم از امید داشتن بیشتر به یاری و کمک‌رسانی خودجوش هموطنان در شرایط سخت و دشوار است.

کلیپ 50 ثانیه‌ای این کودک خردسال که از سوی یکی از اهالی منطقه در فضاهای مجازی منتشر شده، حاوی سخنان دردآوری از این طفل بحران زده است که از مخاطبان تقاضای کمک‌رسانی به خانواده‌اش و مردم زلزله‌زده استان است.

جملات کوتاه و شنیدنی کیانا به این شرح است که: « زیر چادر (اسکان موقت که کم‌کم برای عده‌ای تبدیل به اسکان دائم شده) یخ زدیم و فقط چادر داریم، هفت ساله هستم و از مردمتقاضای کانکس دارم، پدرم دستفروش است و نمی‌تواند کانکس تیهه کند.»

 فیلم کمتر از یک دقیقه‌ای مصاحبه این کودک هفت ساله در شهرستان سرپل‌ذهاب که با چشمان اشک‌آلود و ناامید از نگاه دوربین یکی از شهروندان تقاضای تهیه کانکس و سرپناه دارد، اکنون در کانال‌های فضای مجازی در حال دست به دست شدن است.

کیانا دختری زلزله‌زده که در کلیپ و فضای مجازی اعلام کرده بود که از شدت سرما در حال یخ زدن هستند و هیچ گونه امکاناتی ندارند، که هفته‌جاری با استفاده از تاثر سازنده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط اقدام پسندیده یکی از خیران نیک‌اندیش به نام بانو "بلوکات" مورد حمایت قرار گرفت و از نعمت کانکس در این فصل از سال بهره‌مند شد.

گفتنی است، روزهای بارانی بسیاری در انتظار مردم استان به خصوص شهرستان سرپل‌ذهاب و دیگر مناطق است که بر اثر زلزله‌ اخیر در بحران و وضعیت ناگواری هستند، چرا که هنوز برای همه آنان علی‌رغم آمار نجومی و سرشماری برخی مسؤولان کانکس تهیه نشده و آنان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از مردم غیرتمند کشور و استان تقاضای کمک و رسیدگی دارند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار