شورای حفاظت منابع آب شهرستان کنگاور کِشت برنج، پیاز، سیب زمینی و محصولات جالیزی و دو کشت نمودن را در این شهرستان ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۵۷۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 04 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر، شورای حفاظت منابع آب شهرستان کنگاور طی اطلاعیه‌ای به کلیه کشاورزان، بهره‌برداران و مالکین چاه‌های مجاز و دارای پروانه معتبر در کنگاور هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع کلیه کشاورزان بهره‌برداران و مالکین چاه های مجاز دارای پروانه بهره برداری در سطح شهرستان کنگاور ابلاغ می شود، با توجه به کمبود شدیدآب، منابع آب زیرزمینی در شهرستان به ویژه افت شدید و نگران کننده سطح آب زیرزمینی در دشت به دلیل برداشت های بیش از حد مجاز مانند انتقال آب به اراضی غیر تحت پوشش و برداشت دو کشت از زمین در یک سال آبی و از طرفی کاهش نزولات آسمانی، کشت محصولات با نیاز آبی بالا مانند برنج، پیاز، سیب زمینی و محصولات جالیزی و نیز انتقال آب به اراضی غیر تحت پوشش و دو کشت نمودن، مطابق الگوی کشت این شهرستان نیست و منجر به بهره برداری بیش از حد از منابع آب زیرزمینی و وارد آمدن خسارت به منابع آبی مذکور می شود.

این کشت ها در سراسر شهرستان کنگاور ممنوع بوده و کشاورزان باید مطابق الگوی کشت ارائه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی اقدام به کشت نمایند.

درصورت کاشت محصولات با نیاز آبی بالا مطابق مقررات از طریق مراجع قضائی اقدامات بعدی معمول می شود و مسئولیت تبعات کیفری و حقوقی آن با کشاورزان خواهد بود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار