مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: برنامه ریزی خواهیم کرد تمام روستا‌های دارای ظرفیت گردشگری استان میزبان رویداد‌های گردشگری شوند.
کد خبر: ۵۷۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 04 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،امیرخسروانی، با بیان اینکه از سال گذشته در ۲۵ روستای گردشگری استان رویداد‌های گردشگری به مناسبت‌های مختلف برگزار شده.

اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری در روستا‌های کرمانشاه، این رویداد‌ها با هدف معرفی جاذبه ها، رونق گردشگری و در نهایت تحول اقتصادی این روستا‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین به منظور تداوم و پررنگ نشان دادن این رویداد‌های گردشگری در روستاها، نوروز ۹۷ طرح رویداد بهارانه را در ۳۶ روستای استان با همکاری گروه گردشگریموسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه تصریح کرد: مجریان برگزاری رویدادها، توقفگاه‌هایی با برنامه‌های متنوع برای گردشگران فراهم می‌کنند تا گردشگرانعلاوه بر استفاده از محیط طبیعی روستا، با آیین‌ها، آداب و رسوم و بازی‌های بومی محلی مردم این روستا‌ها آشنا شوند.

وی یادآورشد: همچنین در این رویدادها، روستاییان با برپایی نمایشگاه‌هایی به عرضه محصولات و سوغات‌های محلی خود می‌پردازند که این امر به اقتصاد روستاییان نیز کمک خواهدکرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: برنامه ریزی می‌کنیم تا این رویداد‌ها را در سطح تمام روستا‌های استان که دارای ظرفیت گردشگری هستند.برگزار کنیم.

خسروانی با بیان اینکه گسترش رویداد‌های گردشگری زمینه افزایش تعداد مراکز و اقامتگاه‌های بوم گردی در استان است، تاکید کرد: از آنجایی که گردشگران به دنبال مقاصد جدیدگردشگری هستند، توسعه بوم گردی که تجربه‌ای از یک زندگی متفاوت را به گردشگران در روستا‌ها می‌دهد در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نوروز ۹۶ دو اقامتگاه بوم گردی کرتویج و کندوله میزبان بیش از ۱۱۰۰ نفر گردشگر بودند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار