معاون مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور خبر داد:
معاون مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور گفت: با آغاز فعالیت سامانه کاهش طلاق ازدر کرمانشاه، این سامانه ابتدا در شهر کرمانشاه و سپس در دیگر شهرستان های استان با اولویت راه اندازی می شود.
کد خبر: ۵۷۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 04 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی استان،نشست مشترک مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری کرمانشاه، معاون مدیرکل دفترامورآسیب دیدگان بهزیستی کشور و معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان درخصوص راه اندازی سامانه کاهش طلاق در کرمانشاه برگزارشد.

مجید ارجمندی معاون مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور در این جلسه اظهار کرد: شورای انقلاب فرهنگی محور رسیدگی به موضوع طلاق است و سازمان بهزیستی نیز در آموزش قبل از ازدواج، طلاق و بعد از طلاق مداخلات لازم را انجام می دهد.

معاون مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور از برون سپاری مراکز کاهش طلاق در دادگستری ها به مکانی خارج از فضای قضایی همزمان با راه اندازی سامانه کاهش طلاق خبر داد و گفت: طبق تعامل مشترک مدیرکل بهزیستی استان با دادگستری این کار به زودی و بدون مشکلی انجام می پذیرد.

ارجمندی عنوان کرد: با راه اندازی این سامانه افرادی که متقاضی طلاق هستند پس از مراجعه به دادگاه خانواده برای درخواست طلاق باید ابتدا در سامانه کاهش طلاق بهزیستی ثبت نام کنند و در مراکز بهزیستی مرحله غربال گری اولیه را سپری کنند.

این مسئول با بیان اینکه با اجرای سامانه طلاق افراد قبل از ورود به دادگاه ها و ثبت رسمی دادخواست طلاق، وارد چرخه مددکاری و روانشناسی می شوند، گفت: افراد از این طریق در وادی طرح دعوی قرار نمی گیرند و اگر نیاز بود از طریق این مراکز به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند.

وی بر افزایش استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره غیردولتی در کنار راه اندازی این سامانه تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه میزان خشونت در استان کرمانشاه بالاست، بنابراین گسترش فرهنگ مشاوره ای در این زمینه می تواند کاهش دیگر آسیب ها در استان را به همراه داشته باشد.

معاون مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در سامانه کاهش طلاق که توسط بهزیستی راه اندازی شده تلاش می شود بین زوجین سازش ایجاد شود و چنانچه مشکلات به حدی باشد که سازشی وجود نداشته باشد و طلاق انجام گیرد سازمان بهزیستی در این راستا برای افراد دو بسته در نظر می گیرد که یکی برای کودکان طلاق است و بسته دیگر افزایش مهارت زوجین برای ازدواج مجدد است.

به گفته ارجمندی، نرم افزار سامانه طلاق موجب تعامل بین دستگاه های فرهنگی مرتبط می شود که هر کدام می توانند به صورت آنلاین آمارهای استانی و کشوری در این زمینه را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه ملاقات کودکان طلاق با والدین از جمله مسئل مهمی است که مورد توجه قرار می گیرد، افزود: تلاش ما این است که طبق دستورالعمل تیپ ساختمانی ملاقات را مشخص کنیم و علاوه بر این ملاقات والدین از خدمات مشاوره ای و مددکاری نیز بهره مند شوند.

این مسئول بیان داشت: سامانه کاهش طلاق می تواند به عنوان ابزاری در دست کارشناسان و مددکاران قرار بگیرد و هم می تواند به عنوان یک ابزار مدیریتی به دادگستری و بهزیستی کمک کند تا بر کار مراکز نظارت بهتری داشته باشند.

علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست گفت: قبح طلاق در جامعه شکسته شده و باید مسئولانی که مدیریت بحران های اجتماعی را بر عهده دارند در مقابله با این آسیب وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: در حالی که برنامه هایی برای کاهش طلاق در جامعه اجرایی می شود، افرادی نیز هستند تلاش دارند میزان شیوع این آسیب اجتماعی را بالا برند و می توان گفت در این زمینه شاهد یک جنگ و رقابت هستیم.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه، راه اندازی سامانه کاهش طلاق اقدام خوبی از سوی بهزیستی است که می توان با وجود آن و کاهش این آسیب جامعه ای شاد داشته باشیم.

این مسئول گفت: با رخ دادن طلاق دیگر آسیب های اجتماعی مانند کودکان کار و خیابانی، زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار به وجود می آید و افراد متقاضی طلاق با ثبت نام در این سامانه آموزش های لازم را ابتدا فرا می گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار