سرپرست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه از صدور گواهینامه فنی وحرفه ای برای برگزیدگان مسابقات مهارت شغلی کارکنان شرکت توزیع برق خبرداد.
کد خبر: ۵۷۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 04 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان فنی و حرفه ای استان کرمانشاه،احسان ایمانی هرسینی با بیان این مطلب که سازمان آموزش فنی وحرفه ای به منظور تعامل با اصناف و صنایع به نفرات برتر این مسابقات گواهی نامه مهارت اهداء می کند گفت: امیدواریم که مسابقات مهارت شغلی به یک کانون برای مهارت آموزی و ارتقاء مهارت های کارکنان تبدیل شود.

وی با اشاره به این مطلب که بسیاری از گروه های کاری و اصناف و صنایع، الگوی رقابت را به عنوان یکی از روشهای انتقال و ارتقاء مهارت درنظر می گیرند گفت: سالهاست در سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور مسابقات ملی مهارت در 36رشته با محدودیت سنی برگزار می شود.

احسان ایمانی هرسینی توسعه مهارت های فنی و ایجاد انگیزش وشکوفایی مهارت ها و تعیین افراد ماهر و توانمند را از نتایج مسابقات مهارت شغلی کارکنان عنوان کرد و گفت: در چند سال اخیر موضوع مسابقات آزاد مهارتی که فارغ از هرگونه شرایط سنی است مطرح شده که در اصناف و صنایع مختلف در حال برگزاری است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه با بیان این مطلب که يكي از عوامل تاثیرگذار در رشد و توسعه اقتصادي و اجتماعي هر جامعه، برخورداری از نيروي انساني كارآمداست گفت: از این رو در جوامع توسعه یافته یا در حال رشد، موضوع تربیت نیروی انسانی ماهر از طریق آموزش مهارت های فني و حرفه اي، يكي از سیاست های محوری و اساسی برای توانمندسازی سرمایه های انسانی و پرورش نیروهای متخصص و کارآمد است تا از این طریق بتوانند بهره وری عملکرد و فعالیت ها در شاخه های مختلف را ارتقاء بخشند.

ایمانی هرسینی تصریح کرد: برای داشتن جامعه ای خلاق و برخوردار ازنیروهای ماهر، نیاز به برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی متناسب با هر شغل و حرفه است.

وی خاطرنشان کرد: وجود سيستم ارزيابي مستمر برای شناسایی نتایج عملی ناشی از اجرای نظام آموزشی در موضوع مهارت شغلی و ایجاد انگیزه بین نیرو ها برای بالا بردن میزان دانش حرفه ای خود از دیگر الزاماتی است که برای پویایی برنامه های آموزش مهارت شغلی باید مورد توجه قرارگیرد.

ایمانی هرسینی اظهارداشت: یکی از روش های موثر برای دستیابی به این مهم فرآهم آوردن بستر های لازم برای عرضه توانمندی های علمی و حرفه ای در میدان عمل و رقابت بین نیرو هاست که در آن عیار دانش و مهارت های حرفه ای آنها عیان خواهد شد.

 

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار