رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه سال آینده میزبان مسابقات کشوری کشتی زوران خواهد بود.
کد خبر: ۵۷۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 03 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،بهرام بهروش ، با بیان اینکه کرمانشاه نیمه دوم سال آینده میزبان مسابقات کشوری کشتی "زوران" خواهد بود، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم، نیمه اول این سال مسابقات استانی کشتی زوران را برگزار خواهیم کرد تا دو تیم برتر استان برای حضور در مسابقات کشوری انتخاب شوند.

وی از تدوین بخشنامه مسابقات زوران در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی ایران دو ماه پیش از برگزاری مسابقات این بخشنامه را به همراه زمان دقیق مسابقات به استان ها ابلاغ خواهد کرد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ثبت ملی زوران به نام کنگاور دو سال به طول انجامید، افزود: با برگزاری مسابقات مختلف استانی و کشوری زمینه ثبت جهانی این ورزش را فراهم خواهیم کرد.

وی همچنین از تلاش برای احداث بزرگترین"گود زوران"منطقه غرب کشور در کرمانشاه خبرداد و عنوان کرد: از آنجایی که می خواهیم این گود در یکی از شهرستانهای استان احداث شود، به همه شهرستان ها موضوع را ابلاغ کرده ایم که تاکنون کنگاور اعلام آمادگی کرده است.

بهروش با بیان اینکه ساخت گود زوران باید مطابق با استانداردهای خاص و در فضای باز باشد، تصریح کرد: ظرفیت جایگاه تماشاگران این گود قریب به پنج هزار نفر و مساحت خود گود نیز 500 متر مربع خواهد بود.

به گفته این مسئول هم اکنون نزدیک به 120 نفر در سطح استان بصورت حرفه ای ورزش زوران را دنبال می کنند.

وی همچنین با تاکید براینکه ورزش زوران یک ورزش سنتی است و با کشتی مدرن امروزی کاملا متفاوت است، گفت: قانون کشتی مدرن مدام تغییر می کند، اما قانون کشتی زوران در طول سالیان دراز تغییر ناپذیربوده است.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمانشاه یادآورشد: درحال حاضر این رشته در استانهای منطقه غرب کشور و استانهای کردنشین عراق و ترکیه بیشتر رواج دارد.

وی درپایان خواستار ورود اسپانسرها برای حمایت از این ورزش بومی استان کرمانشاه شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار