شهردار صدرا افزود: هدف ما ساخت یکی از بزرگترین کتابخانه های کشور در صدرا است که امیدواریم با جذب اعتبارات ملی و استانی بتوانیم به این هدف مهم وبزرگ دست یابیم و در حال حاضر هم تا زمانی که کتاب خانه ها ساخته شوند با همکاری خوب مهندس حاجی پور مدیرعامل شرکت عمران صدرا ، دو مکان مناسب جهت ایجاد سال های مطالعه و کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه های عمومی قرار خواهد گرفت تا به سرعت نسبت به تجهیز و راه اندازی آنها اقدام نمایند و در اختیار شهروندان قرار دهند.
کد خبر: ۵۷۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 26 February 2018

تابناک فارس به نقل از مهر:با حضور مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، فرماندار شیراز، امام جمعه صدرا، شهردار صدرا و دیگر مسئولین با برگزاری نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر صدرا با حضور اعضای حقوقی این انجمن تشکیل شد تا از امروز رسما فعالیت خود را برای ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه کتاب شروع کند.

منوچهری رئیس نهاد کتابخانه های عمومی استان گفت: در یک سال گذشته تلاش های فراوانی مردم و مسئولین شهر صدرا خصوصا شهرداری انجام داد تا عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص دهد که جای تقدیر دارد و امیدواریم با کسب این عنوان،کتابخوانی در صدرا افزایش یابد.

وی افزود: ما به مسئولان شهر صدرا اعلام کردیم در صورتی که ساختمانی در اختیار ما قرار گیرد در کوتاهترین زمان ممکن یک کتابخانه و سالن مطالعه راه اندازی خواهیم کرد و با رفع مشکلات پیش روی نقشه کتابخانه ای که قرار است ساخته شود و با حمایت شهرداری صدرا امیدواریم در اوایل سال آینده کار ساخت کتابخانه صدرا آغاز شود.

عباس ملک زاده ضمن تشکر از همه کسانی که در جلسه حضور داشتند، گفت: امروز افتخاری نصیب شهر صدرا شد که می تواند در آینده این شهر تاثیر فراوانی داشته باشد ، تشکیل انجمن کتابخانه های عمومی صدرا یکی از مهمترین کارهایی بود که در سال های اخیر اتفاق افتاده است و می تواند باعث بالارفتن فرهنگ اجتماعی شهروندان و توسعه آن شود.

ملک زاده بیان کرد: در گذشته به دلیل اینکه انجمن کتابخانه های صدرا به صورت کامل و رسمی تشکیل نشد از نظر قانونی شهرداری نمی توانست نیم درصد از درآمد خود را برای امور کتابخانه ها اختصاص دهد اما با تشکیل این انجمن ، شهرداری صدرا بدون هیچ گونه مشکل قانونی تمام تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت های لازم و ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد کرد.

شهردار صدرا افزود: هدف ما ساخت یکی از بزرگترین کتابخانه های کشور در صدرا است که امیدواریم با جذب اعتبارات ملی و استانی بتوانیم به این هدف مهم وبزرگ دست یابیم و در حال حاضر هم تا زمانی که کتاب خانه ها ساخته شوند با همکاری خوب مهندس حاجی پور مدیرعامل شرکت عمران صدرا ، دو مکان مناسب جهت ایجاد سال های مطالعه و کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه های عمومی قرار خواهد گرفت تا به سرعت نسبت به تجهیز و راه اندازی آنها اقدام نمایند و در اختیار شهروندان قرار دهند.

وی همچنین گفت شهرداری صدرا در یک سال گذشته علی رقم نداشتن کتابخانه در این شهر تلاش ها فراوانی با انجام برنامه های متنوع انجام داد تا بتواند عنوان پایتختی کتاب ایران را از آن خود کند که خوشبختانه توانسته ایم در جمع پنج شهر برتر قرار گیریم و در روز های آینده نتیجه این رویداد بزرگ هم مشخص خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسین نژادیان امام جمعه صدرا هم ضمن انتقاد از نبود امکانات کافی در صدرا گفت: شهر صدرا شهر ندارد ها است و علی رقم اینکه بیش از بیست سال از ایجاد آن می گذرد اما همچنان مشکلات فراوانی همچون نبود راه های دسترسی، مدارس مناسب، مصلی نماز جمعه ، تصفیه خانه فاضلاب و دیگر موارد مردم این شهر را آزرده کرده است،.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات صدرا نداشتن کتابخانه است ، شهری که چندین هزار دانشجو را در خود جای داده ، جای تاسف دارد که تاکنون یک کتابخانه هم در آن ایجاد نشده است که می بایست هرچه سریعتر نسبت به ساخت کتابخانه در این شهر اقدام شود.

حسین نژادیان خاطرنشان شد: روزانه خانواده ها و جوانان فراوانی به دفتر ما مراجعه می کنند و از نبود محلی برای مطالعه گله مند هست ، که من آنها حق می دهم ، و امیدوارم با تلاش شهر دار محترم و دیگر مسئولان صدرا که در سال اخیر تلاش های بینظیری برای رفع مشکلات انجام داده اند شاهد ساخت نخستین کتابخانه شهر صدرا باشیم.

همچنین حیدر عالیشوندی فرماندار شهرستان شیراز هم در این جلسه گفت: در یک جامعه نمی توان تک بعدی رفتار و یا زندگی کرد ، بلکه می بایست در تمام زمینه ها ی مربوط به زندگی ورود نمائیم و در کنار پیشرفت تمامی زمینه ها ، فرهنگ را هم بایستی در جایگاه بالایی قرار داد زیرا این فرهنگ است که راه موفقیت را به مردم جامعه نشان می دهد و یکی از همین موضوعات فرهنگی ، علمی ،اخلاقی و اجتماعی موضوع کتابخوانی است ، زیرا تنها را افزایش دانایی در جامعه افزایش مطالعه است و برای اینکه بتوانیم دانایی را در جامعه افزایش می دهیم می بایست نخست زیرساخت های لازم را ایجاد کرد سپس بایستی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه رواج دهیم تا جوانان بتوانند با کمترین هزینه و براحتی به مطالعه کتاب های مورد خود بپردازند.

به همین منظور فرمانداری شیراز هم به عنوان نماینده دولت در شهر صدرا آمادگی خود را برای حمایت از این موضوع مهم اعلام می دارد و در تمامی جلسات آن حضور خواهد داشت و برای رفع مشکلات کتابخوانی در صدرا تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار