مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ضعف و خلع قابل محسوسی در راستای معرفی و تقویت پتانسیل گردشگری کرمانشاه در کشور و جهان خبر دارد.
کد خبر: ۵۷۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 24 February 2018

ه گزارش تابناک به نقل از فارس ؛جلیل بالایی به برنامه‌ریزی دولت تدبیر طی 2 سال‌ اخیر در زمینه ظرفیت‌های گردشگری خبر و گفت: کرمانشاه استانی با ظرفیت بالای گردشگری محسوب می‌شود،‌ اما تاکنون در این حوزه به جایگاهی شایسته خود نرسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به عوامل تاثیرگذار برای جهش گردشگری کرمانشاه، تصریح کرد: استان ما آسیب فراوانی از جنگ و حوادث زلزله اخیر دیده که در حوزه گردشگری به فراهم شدن بخشی از زیرساخت‌ها نیاز است.

وی با بیان اینکه اکنون 50 درصد پروژه‌ها و تاسیسات گردشگری استان کرمانشاه در دست اجرا است، ادامه داد: هریک از این پروژه‌ها پیشرفت حداقل 20 و حداکثر 90 درصدی را داشته است.

این مسؤول با وجود برخی مشکلات در خصوص تقویت مسیر گردشگری با استفاده از حوزه نرم‌افزار و حلقه‌های زنجیروار در استان کرمانشاه، گفت: این استان به خوبی در کشور
شناخته شده نیست و آن را معرفی نکرده‌ایم که این ضعف بزرگی برای توسعه پتانسیل گردشگری منطقه محسوب می‌شود و باید این خلع را با استفاده از تبلیغات و پتانسیل موجود آن را
برطرف کنیم.

وی با اشاره به افزایش 50 درصدی دفاتر خدمات گردشگری در کرمانشاه طی 2 سال اخیر، گفت: در حال حاضر حدود 80 مدیرفنی در مراکز تخصصی مرتبط با حوزه صنعت گردشگری مشغول آموزش هستند و با توجه به نقش مهم راهنمایان گردشگری در جذب توریست باید علاوه بر گذشته بیش از پیش به تربیت نیروی انسانی بها داده شود.

بالایی با بیان اینکه طی 2 سال اخیر تعداد راهنمایان گردشگری استان از 10 نفر به 28 نفر افزایش یافته است، افزود: سعی داریم تا نوروز 97 این تعداد راهنمای گردشگری به 50 نفر ارتقا پیدا کند، همچنین حدود 70 درصد از گردشگری زیرنظر بخش خصوصی است و توسعه گردشگری استان نقش دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان حضور چهار روزه راهنمایان گردشگری ایران در کرمانشاه، افزود: کمیته پایدارسازی منافع استان را به‌منظور نهادینه کردن فرهنگ گردشگری در منطقه را ایجاد کردیم، اما نیاز به برنامه‌ریزی کامل‌تری دارد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار