مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از آورد ۸۶ میلیون مترمکعبی بارش‌های اخیر برای هشت سد دردست بهره‌برداری استان خبر داد و گفت: دو سد "زاگرس" و "تنگ حمام"در آستانه سرریز هستند.
کد خبر: ۵۷۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 24 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،کیاست امیریان ، با اشاره به بارندگی‌های خوب هفته گذشته در استان کرمانشاه، اظهار کرد: این بارندگی‌ها حدود ۸۶ میلیون مترمکعب آوردبرای هشت سد استان به همراه داشت.

وی ذخیره سد‌های استان با احتساب این میزان آورد را حدود ۷۴۴ میلیون مترمکعب اعلام کرد که معادل ۸۹ درصد ظرفیت سد‌های استان و ذخیره مناسبی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز سد "سلیمانشاه" به دلیل بارندگی‌های اخیر هم یاد کرد که مخزن ۴۸ میلیون مترمکعبی این سد پر شد و افزود: دو سد زاگرس وتنگ حمام نیز در آستانه سرریز هستند.

امیریان تاکید کرد: سد گاوشان که یکی از بزرگترین سد‌های استان و از منابع مهم تامین آب شرب است نیز وضعیت ذخیره خوبی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، با تداوم بارش‌ها ذخیره سایر سد‌های استان نیز افزایش یابد و افزود: آورد سامانه بارشی فعلی نیز ظرف چند روز آینده برای سد‌های استان مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا امروز (پنجم اسفند) را ۲۷۶ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۲۹.۵

درصد رشد و نسبت به میانگین بلندمدت ۶.۲ درصد کاهش داشته است.

 




ارسال خبر به دوستا

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار