کارشناس مسئول ماهیان سردابی اداره کل شیلات استان کرمانشاه بیشترین تولیدات شیلاتی استان را مربوط به ماهیان سردابی عنوان کرد و افزود: بیش از 70 درصد تولید آبزیان استان کرمانشاه به تولید ماهی "قزل‌آلا" اختصاص دارد.
کد خبر: ۵۶۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 21 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سعید بابایی ، با بیان اینکه سال گذشته یازده هزار و 425 تن انواع ماهیان سردابی در استان کرمانشاه تولید شد، گفت: پیش‌بینی می شود امسال تولید ماهیان سردابی استان به 12 هزار و 35 تن برسد

بابایی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه تا سال گذشته رتبه پنجم تولید ماهیان سردابی را در کشور داشت، گفت: احتمالا امسال شاهد ارتقای یک پله‌ای رتبه استان باشیم.

کارشناس مسئول ماهیان سردابی اداره کل شیلات استان کرمانشاه تعداد مزارع پرورش ماهی سردابی استان کرمانشاه را 401 مزرعه اعلام کرد و افزود: علاوه بر این در پروژه های پرورش ماهی در قفس و مجتمع‌های پرورش آبزیان نیز پرورش ماهیان سردابی به صورت دو و یا چند منظوره انجام می‌شود.

وی تنها گونه ماهیان سردابی در حال پرورش در استان کرمانشاه را ماهی "قزل‌آلا" عنوان کرد و افزود: در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز شهرستان قصرشیرین پرورش ماهیان سردابی را داریم.

بابایی افزود: بیشترین ماهیان سردابی استان کرمانشاه در شهرستانهای دالاهو، پاوه و کنگاور تولید می‌شود.

کارشناس مسئول ماهیان سردابی اداره کل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به در برنامه بودن توسعه پرورش ماهیان سردابی در استان کرمانشاه، گفت: این هدف گذاری با راه اندازی سایت های پرورش ماهی، توسعه پرورش در سدها و پایاب سدها و توسعه در استخرهای دو و یا چندمنظوره دنبال خواهد شد.

بابایی در ادامه ماهی قزل‌آلا را یکی از شناخته شده ترین انواع آبزیان عنوان کرد و افزود: این ماهی بازارپسندی بالایی داشته و به دلیل سهولت طبخ و تولید در تمام ایام سال جزو پرمصرف ترین ماهی ها در استان کرمانشاه و کشور است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار