رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی چهارمین مرکز سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در زمینه اورولوژی و نفرولوژی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۶۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 21 February 2018

به گزارش خبرنگار تابناک؛ محمد رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سومین کنگره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژی که در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد ،افزود:این دانشگاه در بخش فناوری موفق به کسب رتبه ۷ در بین ۷۱ مرکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی کشور شده است و ۴ هزار و ۹۹۳ دانشجو و ۴۳۲ عضو هیاتعلمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد:در حوزه تحصیلات تکمیلی ۲۰ رشته تخصصی بالینی ، ۲ رشته فوق تخصصی ، ۲۳ رشته کارشناسی ارشد و ۷ رشته دکترای تخصصی PhD در دانشگاه علومپزشکی کرمانشاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت:مرکز تحقیقات پزشکی باز ساختی دانشگاه علوم پزشکی در متراژ ۷۰ متر مربع با تجهیزات تخصصی ، کلین روم و آزمایشگاه تست سلولی به فعالیت می پردازد وبخش پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۳ به بهره برداری رسید و با دارا بودن ۶ اتاق ایزوله تاکنون ۶۴ پیوند مغز استخوان در آن صورت گرفته استبیش از ۱۷۰۰ مورد پیوند کلیه در استان انجام شده است.

مرادی تصریح کرد: آشنایی نيروهای دانشی بالقوه کشور با زمينه های سلول های بنيادی و پزشکی بازساختی ، ترغيب و تشویق محققين، اساتيد و دانشجویان ، کمک به افزایش برون دادهایخلق دانش ، محصول ، خدمت و ثروت از فعاليت های پژوهشی و برقراری ارتباط بين دانشگاه ها برای هدایت مستمر استعدادها از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

وی افزود: از اهداف مهم این کنگره،ایفای نقش راهبردی در سلول های بنيادی و پزشکی بازساختی ، ترویج مرزهای دانش در حيطه سلول های بنيادی و پزشکی بازساختی ، توسعه روابط همکاری های منطقهای و بين المللی و توسعه سلامت می باشد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار