مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: تا‌کنون ۱۸ هزار ۵۹۲ واحد در این شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب مورد ارزیابی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۶۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 19 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،غلامحسین خانی ،گزارش از روند بازسازی در منطقه زلزله‌زده شهر سرپل‌ذهاب تا روز شنبه 28 بهمن‌ماه را ارائه داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تا‌کنون 18 هزار 592 واحد مسکونی و تجاری آسیب‌دیده در این شهر زلزله‌زده مورد ارزیابی قرار گرفته است، افزود: آواربرداری 3 هزار و 178 واحد احداثی(تخریبی) توسط این ستاد معین در شهر سرپل‌ذهاب انجام شده است.

وی کل پرونده‌های تشکیل شده و ثبت شده در سامانه برای مالکان و مستاجران را 21 هزار و 640 پرونده اعلام و بیان کرد: 18 هزار و 589 پرونده برای مالکان واحدهای احداثی و تعمیری و 3 هزار و 28 پرونده ثبت‌نام برای مستاجران واحدهای احداثی تا‌کنون در شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب تشکیل شده است.

خانی از تحویل یک‌هزار و 51 کانکس از سوی نیروهای مستقر در ستاد معین بازسازی اصفهان در این شهر خبر داد و اضافه کرد: 8 هزار و 372 فقره مالکان واحدهای تعمیری و178 فقره مالکان واحدهای احداثی به بانک‌های عامل برای انعقاد تسهیلات معرفی شده‌اند.

به گفته این مسؤول، 6 هزار و 316 فقره تسهیلات تعمیری و 2 فقره تسهیلات احداثی تا‌کنون برای دریافت تسهیلات با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد شده است.

وی با اشاره به 4 هزار و 620 مورد ثبت پرونده برای دریافت کمک بلاعوض اجاره‌بها(اسکان موقت)، تصریح کرد: یک‌هزار و 635 فقره برای مالکان و 2 هزار و 985 فقره برای مستاجران پرونده تشکیل شده که 5 هزار و 105 واحد به شهرداری و 3 هزار و 513 واحد به نظام مهندسی معرفی شده است.

وی تعداد دستور کار داده شده برای واحدهای تعمیری نوع یک و 2 را 3 هزار و 236 مورد عنوان کرد و افزود: در مجموع تا کنون 10 هزار و 239 مورد واریزی در راستای پرداخت کمک بلاعوض اسکان موقت برای مالکان و مستاجران واحدهای احداثی و کمک بلاعوض واحدهای تعمیری داشته‌ایم.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار