نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه‌ کتاب افراد علاقه‌مند به کتاب را به خود جذب می‌کند و ترغیب شهروندان به کتاب‌خوانی را افزایش می‌د‌هد.
کد خبر: ۵۶۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 17 February 2018

جواد کاظم‌نسب الباجی شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این فضای خوب حاصل تلاش‌های خالصانه دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همکاران ایشان است.

وی افزود: وجود این چنین نمایشگاه‌هایی افراد علاقه‌مند به کتاب را به خود جذب می‌کند و ترغیب شهروندان به کتاب‌خوانی را افزایش می‌د‌هد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرکت ناشران از استان‌های مختلف در نمایشگاه، بیان کرد: از نکات قابل توجه نمایشگاه، ایجاد ارتباط بین ناشران و فعالان فرهنگی از استان‌های مختلف کشور است که پیامدهای خوبی به‌ همراه دارد.

وی پایین بودن سرانه مطالعه را ناشی از دلایلی مانند مشکلات اقتصادی، بیکاری و شرایط بد آب‌ و هوایی دانست و تصریح کرد: باید شرایط و مشوق‌های بیشتری برای ترویج فرهنگ مطالعه مهیا کنیم.

کاظم‌نسب الباجی خاطرنشان کرد: از آن جایی که مردم خوزستان از دیرباز اهل قلم و فرهنگ بودند، اگر از آرامش نسبی برخوردار شوند و مشکلات اقتصادی بهبود یابد، مطمئناً توجه بیشتری به مطالعه کتاب خواهند داشت.

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان از ٢٥ بهمن افتتاح شده و تا ٣٠ بهمن در 2 نوبت صبح از ساعت ٩ تا ١٢ و عصر از ساعت ١٦ تا ٢٢ پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار