معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آغاز کار مرمت دو بنای تاریخی خسارت دیده از زلزله در شهرستان دالاهو خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 17 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛اکبر رضایی ، با بیان اینکه در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان به تعدادی از آثار و بناهای تاریخی استان خساراتی وارد شد، اظهار کرد: مسجدعبدالله بن عمر و مقبره ابودجانه در شهرستان دالاهو، قلعه یزدگرد، طاق گرا و زیج منیژه در شهرستان سرپلذهاب، عمارت خسرو در قصرشیرین، قلعه شهر گیلانغرب و بناهای
توفیق بگ و فریدون بگ در شهرستان پاوه 10 بنا و اثرتاریخی خسارت دیده از زلزله در استان هستند.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان برای مرمت این بناها 2.5 میلیارد تومان اعتبار درخواست داده است، افزود: تاکنون برای مرمت دو بنای تاریخی مسجد عبدالله بن عمر و مقبره ابودجانه 220 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گفته این مسئول کارمرمت این دو بنای تاریخی درحال انجام است.

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید براینکه کار مرمت، احیاء و ساماندهی آثار و بناهای تاریخی استان به صورت یک برنامه سالانه در دستور کار است، افزود: امسال کار مرمت و احیاء مسجد جامع، مسجدحاج شهبازخان و بخشی از بازار کرمانشاه، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی انجام گرفت.

رضایی عنوان کرد: حمام حاج شهبازخان و حمام نظام نیز از جمله پروژه هایی هستند که با اعتبارات ملی کار مرمت واحیاء آنها در سالجاری آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

وی افزود: کار ساماندهی محوطه پایگاه تاریخی بیستون هم شروع شده و ساماندهی پایگاه‌های تاق بستان و آناهیتا نیز به زودی آغاز می شود.

به گفته این مسئول، برای مرمت و احیاء چهار خانه تاریخی استان نیز 250 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با مشارکت مالکین این بناها کار انجام می شود.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار