ویژه برنامه "سوگواره یاس نبوی" با حضور مبلغان دینی و رهروان فاطمی در 22 بقعه شاخص استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 17 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس، ویژه برنامه‌های "سوگواره یاس نبوی" به مناسبت ایام فاطمیه در 22 بقعه شاخص استان برگزار می‌شود و در این راستا هشت بقعه شاخص نیز در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به اجرای برنامه‌های سوگواری می‌پردازند.

ترویج فرهنگ فاطمی در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی (از تاکیدات مقام معظم رهبری) هدف برگزاری این برنامه‌ها است و بانوان استان در سطح 22 بقعه متبرکه به عنوان مجری طرح مذکور هستند، همچنین همایش "رهروان یاس نبوی" عصر روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با اول اسفند به پایان می‌رسد.

ویژه برنامه‌های شام غریبان در بقاع شاخص، قرائت خطبه فدکیه،‌ برپایی خیمه‌های معرفت، مداحی، عزاداری، غرفه ترویج حجاب در هشت بقعه شاخص استان و... از جمله برنامه‌های "سوگواره یاس نبوی" در استان کرمانشاه است.

آگاهی نسل جوان از نقش و الگوی حضرت صدیقه کبری(س) در ترویج اسلام و شخصیت این بانوی مکرم از مهمترین اهداف "سوگواره یاس نبوی" است، لذا 90 مبلغ از شهر مقدس قم به همراه 80 مبلغ بومی به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند و در این زمینه خدمات رسانی فرهنگی لازم را انجام می‌دهند.

طرح "آرامش بهاری" بعد از ایام فاطمیه از 25 اسفند ماه در استان برگزار می‌شود و تا 15 فروردین ادامه دارد، همچنین استقبال از مسافران نوروزی، غباروبی بقاع متبرکه، روز جمهوری اسلامی، روز طبیعت و... نیز در دستور کار متولیان اجرایی و مسؤولان مربوطه در اداره کل اوقاف و امور خیزیه استان کرمانشاه است.

گفتنی است، امروز مبلغان و روحانیان اعزامی برای آماده‌سازی و اجرای برنامه سوگواری یاس نبوی طی دیداری صمیمی با متولیان اجرایی در اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه به گفتگو و تببین برنامه‌های فرهنگی پرداختند.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار