مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمانشاه در خصوص الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی گفت: انجام این طرح در دست اجراست و با چندین شرکت و بانک در این زمینه مذاکره شده است.
کد خبر: ۵۶۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 17 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سجاد سیلمانی ، با اشاره به ضرورت الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی، گفت: از مهم‌ترين مزايای اين طرح صرفه جویی در وقت، بر طرف شدن مشکل نبود پول خرد و عدم مشاجره بين راننده و مسافر بر سر پول است. همچنین با اجرایی شدن این طرح از هزينه‌های بالای چاپ اسكناس کاسته می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: در زمینه اجرایی کردن این طرح تاکنون از چند بانک و چند شركت فعال در حوزه‌های الكترونيك جهت ارائه پيشنهادات و نحوه اجرا استعلامات لازم اخذ شده است.

وی افزود: بانک يا شركتي كه بهترين مزايا را برای رانندگان تاكسی ارائه نمايد، پس از انجام بررسی‌های فنی و كارشناسی همكاری خود را با آن آغاز کرده و اجرای طرح پرداخت الكترونیک يا بصورت آنلاين (كارت‌های شتابی) و یا آفلاين (كارت بليط الكترونیکی) انجام خواهد شد.

سلیمانی افزود: در صورتی كه پرداخت بصورت آنلاين انجام شود، با توجه به وجود زيرساخت‌های شبكه شتاب بانكی امكان اجرا فراهم است.

وی به محدودیت‌های این نوع پرداخت اشاره کرد و افزود: پرداخت آنلاين دارای محدوديت‌هایی مانند قطعی ارتباط، عدم آنتن دهی و سایر موارد اینچنینی است، اما در قبال مزایای آن این محدودیت ها چندان قابل توجه نیست.

سلیمانی تصریح کرد: پرداخت بصورت آفلاين مستلزم ايجاد زير ساخت‌های لازم از لحاظ فنی و اجرایی است.

 

 

ا

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار