عضو انجمن طراحان مد و لباس کرمانشاه گفت: هدف جشنواره استانی مد و لباس کرمانشاه تقویت طراحان مد و لباس با رویکرد فرهنگی اصل ایرانی و ورود آنان در بازارهای بین‌المللی است.
کد خبر: ۵۶۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 15 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،روشنک مرادی از برگزاری جشنواره استانی مد و لباس "فجر" به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: افتتاحیه جشنواره استانی مد و لباس از 24 بهمن امسال آغاز شده است و طراحان و هنرمندان این رشته هنری آثار ارزشمندی را به جشنواره ارسال کردند.

عضو انجمن طراحان مد و لباس کرمانشاه خاطرنشان کرد: این جشنواره با همفکری و همکاری انجمن‌های طراحی مد و لباس کرمانشاه، آموزشگاه های آزاد استان و... استارد خورده است و امسال در مرحله سوم استانی برگزار شد.

مرادی ادامه داد: در این جشنواره مسابقه طراحی مد و لباس برگزار می‌شود که قریب به 10 گروه شرکت کننده وجود دارد و انجام طراحی، برش و دوخت لباس توسط 30 نفر از هنرمندان رشته طراحی و در قالب 9 گروه به صورت نمایشگاهی به رقابت می‌پردازند.

این مسؤول گفت: اکثر شرکت کنندگان در این جشنواره کرمانشاهی هستند و این نمایشگاه با هدف نیازمندهای استان و در قالب مدهای سنتی و اصیل فرهنگ کرمانشاهی نمایش داده می‌شود تا افراد علاقمند بتوانند وارد بازارهای بین‌المللی مد و لباس شوند.

عضو انجمن طراحان مد و لباس کرمانشاه اظهار داشت: از مهم‌ترین محورهای این جشنواره می‌توان به موضوعاتعاشورایی،‌ دفاع مقدس، عفاف و حجاب، فرهنگ اصیل ایرانی اشاره کرد، همچنین اختتامیه این مراسم با حضور مسؤولان و داوران کشوری عصر امروز با تقدیر از نفرات برتر جشنواره مد و لباس "فجر" در تالار شهید آوینی کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار