فرماندار کرمانشاه با اشاره به پیش بینی بارش شدید باران و برف، از مسئولین شهرداری‌ها خواست در بارندگی‌های شدید از سرکشی به محله‌های آسیب‌پذیر غفلت نکنند.
کد خبر: ۵۶۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 13 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فضل‌الله رنجبر در جلسه فوق‌العاده کمیته بحران شهرستان کرمانشاه که امروز(24 بهمن) در فرمانداری کرمانشاه تشکیل شد، با اشاره به در راه بودن بارش برف و باران، بر ضرورت داشتن آمادگی برای مقابله با بحران احتمالی در حوزه شهرستان کرمانشاه تاکید کرد.

رنجبر افزود: با توجه به اخطارهای هواشناسی ممکن است شاهد آبگرفتگی معابر در سطح شهر باشیم، لذا باید نسبت به پاکسازی شهر به ویژه زیر دهانه پل‌ها برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر اقدام شود.

رنجبر با اشاره به لایروبی آبشوران و تنگه کنشت کرمانشاه، از مسئولین شهرستان خواست برای تسهیل عبور و مرور مردم در صورت بارندگی شدید برنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها مناطق، محله‌ها و کوچه‌های آسیب‌پذیر را می‌شناسند، اضافه کرد: در گذشته شاهد آبگرفتگی برخی محلات شهر کرمانشاه نظیر محله‌های شریعتی، وزیری، تعاون و... در بارندگیهای شدید بوده‌ایم، لذا باید شهرداری ها به محض شدت گرفتن بارندگی با سرکشی و بازدید از این محلات، عبور و مرور شهروندان را تسهیل کند.

فرماندار کرمانشاه از ادارات مرتبط با حمل و نقل جاده‌ای هم خواست تا امکانات خدمات‌رسانی را به بخشهای تابعه بیلوار، کوزران و... ببرند.

ثبت 21 هزار تقاضای برآورد خسارت زلزله در شهرستان کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به خسارت وارده به واحدهای مسکونی، صنعتی و تجاری زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان ماه استان کرمانشاه در حوزه شهرستان کرمانشاه، گفت: در حوزه شهرستان کرمانشاه بالغ بر 21 هزار و 500 تقاضای برآورد خسارت وارده به منازل مسکونی در بنیاد مسکن و فرمانداری به ثبت رسیده که بالغ بر 15 هزار مورد آن مربوط به منازل مسکونی شهر کرمانشاه و بیش از شش هزار درخواست هم مربوط به منازل روستایی بوده است.

رنجبر با اشاره به کشته شدن دو نفر در حوزه شهرستان کرمانشاه در جریان زلزله، گفت: زلزله به 12 خودرو، 64 واحد سنگبری و 58 واحد شیشه بری نیز آسیب وارد کرد.

وی در ادامه توضیحاتی هم در مورد فرآیند امهال تسهیلات بانکی زلزله‌زدگان داد و افزود: مبنای امهال تسهیلات تایید خسارت واحدها از سوی بنیاد مسکن است، ضمن اینکه واحدهای صنعتی و صنفی نیز پس از معرفی دستگاه مربوطه و تایید مدیریت بحران لیست آنها برای امهال در اختیار بانک‌ها قرارخواهد گرفت.

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی حکایت از عشق و علاقه مردم به نظام و رهبری دارد.

رنجبر حضور پرشور مردم در انتخابات را خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان عنوان و اضافه کرد: مردم با حضور حماسی خود در راهپیمایی 22 بهمن به همگان ثابت کردند خواهان برقراری و پایداری امنیت در کشور هستند.

میثم یاوری مدیر بنیاد مسکن شهرستان کرمانشاه نیز در این نشست، اظهار کرد: از مجموع 15 هزار متقاضی برآورد خسارت وارده به واحدهای مسکونی، هشت هزار واحد مورد بازدید قرار گرفته‌ و از مجموع شش هزار واحد روستایی نیز بازدید 500 واحد باقیمانده که تا پایان هفته به اتمام خواهد رسید.

یاوری اضافه کرد: تاکنون 40 واحد شهری و 101 واحد روستایی در حوزه شهرستان کرمانشاه تخریبی برآورد شده‌اند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار