معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارندگی های امسال استان تاکنون کاهش 50 درصدی نسبت به میانگین بلندمدت داشته است.
کد خبر: ۵۶۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 13 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی‌محمد زورآوند در جلسه فوق العاده کمیته بحران شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه امسال سال خوبی از نظر بارش ها نداشتیم، اظهار کرد: بارش ها در پاییز امسال خوب شروع نشد، تا جایی که تاکنون با کاهش 26 درصدی بارش‌های استان در مقایسه با سال گذشته مواجه بوده‌ایم.

زورآوند در ادامه با اشاره به پیش بینی های انجام شده مبنی بر اینکه از بهمن ماه وضعیت بارندگی های استان بهتر خواهد شد، گفت: امیدواریم این پیش بینی‌ها محقق شود، کما اینکه این پیش بینی ها با ورود چند موج بارشی به استان در حال نمودار شدن است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود یک موج بارشی از ابتدای امروز(24 بهمن) به جو استان ابراز امیدواری کرد: این موج طی بعد از ظهر، غروب و امشب بارش هایی را در استان در پی داشته باشد.

زورآوند با بیان اینکه بارش‌ها در نیمه شمالی استان به ویژه در اورامانات شدیدتر خواهد بود، گفت: پیش بینی ها حاکی از وقوع شدید بارش ها است.

وی در ادامه با اشاره به بالا بودن نسبی دمای هوای استان، افزود: موج ورودی به استان رطوبت رسیده از اقیانوس هند بوده و به دلیل همراه بودن آن با موج گرما احتمالا بارش ها بیشتر به شکل باران باشد.

زورآوند با اشاره به کم بودن میزان بارش ها از ابتدای فصل پاییز تاکنون گفت: به دلیل خشکی زمین احتمال ایجاد روان آب در پی بارش ها در استان دور از انتظار نیست.

وی سپس با اشاره به ورود موج دیگری از روز جمعه(27 بهمن) تا دوشنبه هفته آینده، گفت: پیش بینی می‌شود این موج بارش زا هم بارش های مناسبی را با خود به همراه داشته باشد.

زورآوند افزود: بارش های این موج هم به صورت باران خواهد بود، هرچند این بارش ها ممکن است با بارش برف ادامه پیدا کند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در پایان گفت: موج های باران زای ورودی به استان طی این هفته و هفته آینده با گرد و غبار همراه نخواهند بود.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار