معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشگاه رازی بین دانشگاه‌های ۵۴ کشور جهان اسلام در رتبه ۹۱ قرار دارد.
کد خبر: ۵۶۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 13 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا ، دکتر محمد باقر نجفی، با بیان اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه طی سالهای گذشته در حوزه پژوهشی جایگاه بسیار خوبی بین دانشگاه های کشور بدست آورده، اظهار کرد: در حال حاضر رتبه این دانشگاه بین دانشگاه های جامع کشور یازدهم و بین دانشگاه های جهان اسلام که متشکل از دانشگاه‌های 54 کشور اسلامی است، در رتبه 91 قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین چهار نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان اسلام هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه از ثبت 570 مقاله پژوهشگران این دانشگاه در پایگاه "ISI" و 700 مقاله در پایگاه "اسکوپوس" طی امسال خبر داد و افزود: مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه رازی 28 اسفند برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه رازی هفت شرکت دانش بنیان و 17 واحد فناور دارد که مشغول تجاری سازی محصولات خود هستند، عنوان کرد: تمرکز روی حل مسائل و مشکلات استان در قالب اجرای طرح های پژوهشی با تقاضای دستگاه های اجرایی یکی از اولویت های اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه است.

به گفته این مسئول، 53 طرح پژوهشی در این راستا توسط اعضای هیئت عملی دانشگاه در حال انجام است.

نجفی اخلاق محور بودن و پیشتازی در حوزه دانش بنیانی را از اهداف برنامه راهبردی دانشگاه اعلام کرد و گفت: در پی تقاضا محور و کاربردی کردن پژوهش های دانشگاه هستیم و تمام توان خود را در اختیار استان قرار می دهیم تا به حل مشکلات آن کمک کرده باشیم.

وی به موضوع به روز کردن و افزایش زیرساخت های حوزه پژوهشی دانشگاه پرداخت و اضافه کرد: یکی از زیرساخت های اصلی پژوهش و تحقیق "آی تی" است که پژوهشگران برای دستیابی به منابع اصلی به آن نیاز دارند و در این راستا امسال پهنای باند دانشگاه را افزایش دادیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی تصریح کرد: همچنین در بحث تقویت کتابخانه ها نیز درحال حاضر 201 هزار جلد کتاب فارسی و 52 هزار جلد کتاب لاتین در کتابخانه های دانشگاه موجود است که تلاش می کنیم از نطر کیفی و کمی آن را افزایش دهیم.

وی به افتتاح آزمایشگاه مرکزی دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم هرچه زودتر از حداکثر ظرفیت آن برای پیشبرد اهداف علمی استان استفاده کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: به زودی هشت مجله معتبر علمی به مجلات دانشگاه اضافه می شود.

وی همچنین به اجرای طرح مطالعات آمایش سرزمین توسط دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: این طرح دو بخش دارد که تاکنون 90 درصد بخش اول آن به اتمام رسیده و بخش دوم نیز تا پایان بهار به اتمام خواهد رسید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در ادامه از برگزاری هفته پژوهش در کرمانشاه خبر داد و گفت: امسال برنامه‌های هفته پژوهش به دلیل وقوع زلزله با تاخیر و طی روزهای پنجم تا هفتم اسفند در سه بخش نمایشگاه دستاوردها، کارگاه های آموزشی و تجلیل از پژوهشگران برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار