مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب تا قبل از پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۵۶۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 13 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فرهاد تاب زر ، با اشاره به پیگیری‌های چند ساله برای اجرای پتروشیمی چهارم کرمانشاه، اظهار کرد: تمام کار‌های مقدماتی و اخذمجوز‌های لازم انجام شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.

وی ادامه داد: امیدواریم تا قبل از پایان سال کار اجرایی بخشی از ساختمان‌های اداری و بخش‌های یپشتاز پروژه آغاز شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس زمان مورد نیاز برای بهره‌برداری از این پروژه را سه تا پنج سال اعلام کرد و افزود: سرمایه مورد نیاز برای ساخت این پتروشیمی نیز حدودشش هزار میلیارد تومان است که بخش عمده آن به صورت ارزی خواهد بود.

به گفته تاب زر، با توجه به طرحی که برای پتروشیمی چهارم مشخص شده، این پروژه برای حدود ۱۵۰۰ نفر در زمان ساخت و بهره برداری شغل ایجاد می‌کند.

وی درباره محصولات تولیدی این واحد نیز یادآوری کرد: یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن متانول در سال، ۲۸۰ هزارتن پلی اتیلن سنگین و ۴۵۰ هزار تن پلی پروپیلن از مهمترینمحصولات تولیدی پتروشیمی اسلام آبادغرب است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعاتی که انجام شده، این واحد می‌تواند مواد اولیه مورد نیاز برای بسیاری از صنایع پایین دستی خود را تولید کند وحتی جانمایی لازم نیز برای صنایع پایین دستی صورت گرفته است.

وی از آمادگی برای جذب سرمایه‌گذار برای صنایع پایین دستی پتروشیمی چهارم کرمانشاه نیز خبر داد و عنوان کرد: همه شرایط و امکانات لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در اینبخش فراهم است.

تاب زر معتقد است، عمده تولیدات پتروشیمی اسلام آبادغرب بعد صادراتی هم دارد.

وی پتروشیمی چهارم را بزرگترین واحد صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب دانست که در زمینی به وسعت بیش از ۶۳ هکتار احداث خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار