مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر تاکسی آنلاین در کرمانشاه نداریم و لایحه راه اندازی شرکت‌های اینچنینی به شورای شهرارسال شده است.
کد خبر: ۵۶۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 12 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سجاد سلیمانی ، با بیان اینکه تاکسی آنلاین دارای مجوز در کرمانشاه نداریم، گفت: لایحه ساماندهی فعالین تاکسیآنلاین در قالب شرکت‌های تعاونی یا خصوصی را به شورای شهر ارسال کرده‌ایم که در صورت تصویب آن، نسبت به اجرای آن و ساماندهی تاکسی‌های آنلاین اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: پس از تصویب لایحه تاکسی آنلاین توسط شورای شهر و طی مراحل قانونی، فراخوان لازم جهت دعوت از شرکت‌های مجاز به عمل خواهد آمد.

سلیمانی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه مجوزی از سوی سازمان تاکسیرانی کرمانشاه جهت فعالیت تاکسی اینترنتی صادر نشده و فعالیت شرکت‌های تاکسی اینترنتی فاقد مجوزغیرقانونی بوده و در صورت مشاهده برخورد لازم صورت خواهد شد.

وی فعالیت شرکت‌های تاکسی آنلاین را دارای مزایای بسیاری دانست و افزود: در دسترس بودن و نرخ کرایه پائین‌تر از مهمترین مزایای تاکسی اینترنتی است.

سلیمانی افزود: اگر فعالیت شرکت‌های تاکسی اینترنتی از طریق سیر مراحل قانونی اجرا شود و تمامی رانندگانی که در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت می‌شوند مجوز و صلاحیت‌هایپیش‌بینی شده را دارا باشند، امنیت مسافرین نیز به نحو مطلوب تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: چنانچه این سرویس خدماتی در کرمانشاه راه اندازی شود، تلاش داریم تا در صورت تمایل از تاکسی‌ها استفاده کنیم، هرچند هیچ اجباری جهت بکارگیری "تاکسی" دراین شرکت‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل نظارت تاکسیرانی کرمانشاه افزود: کسانی که صاحب خودرو بوده و راغب هستند می‌توانند در این شرکت‌ها فعالیت کنند.

سلیمانی در خصوص نحوه نظارت بر این شرکت‌ها و تعیین نرخ کرایه آن‌ها نیز گفت: به استناد قانون، نظارت بر نحوه فعالیت و سرویس‌دهی این شرکت‌ها به عهده سازمان تاکسیرانی

بوده و تعیین نرخ کرایه آن‌ها با پیشنهاد سازمان تاکسیرانی و مصوبه شورای شهر است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار