پویش"اشتغال" برای زلزله زدگان که توسط سازمان مردم نهاد "دلفان آتش" راه اندازی شده، تاکنون برای 21 نفر از زلزله زدگان کرمانشاه در حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی شغل ایجاد کرده است.
کد خبر: ۵۶۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 10 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید نظام الدین دلفانی مدیرعامل این سازمان مردم نهاد ، به زلزله 7.3 ریشتری شامگاه 21 آبان در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: پس از وقوع این زلزله و تامین مایحتاج اولیه و اسکان زلزله زدگان، موضوع اشتغال آنان به عنوان یک اولویت مطرح شد.

وی به تاثیر ایجاد اشتغال در کاهش آلام زلزله زدگان و نقش آن در جلوگیری از مهاجرت آنان اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا پویش "اشتغال" برای زلزله زدگان را با دعوت از خیرینی از سراسر کشور راه اندازی کردیم.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد دلفان آتش عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال در مناطق زلزله زده 256 طرح اشتغالزا که عمدتا بصورت مشاغل خانگی و کارگاه‌های مستقل صنایع دستی بودند را با همکاری کارشناسان و صاحب نظران مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه 90 درصد از طرح ها به دلیل غیراجرایی بودن آنها در مناطق زلزله زده رد شدند، افزود: در نهایت 10 طرح برتر در حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی که مواد اولیه اجرای این طرح ها در منطقه موجود بود، انتخاب شدند.

دلفانی تصریح کرد: در نظر داریم 24 کارگاه صنایع دستی در حوزه صنایع هنرهای چوبی که ارزش افزوده بالایی دارند را در مناطق زلزله زده راه اندازی کنیم.

وی از راه اندازی چهار کارگاه با کمک خیرین و اشتغالزایی 21 نفر در این کارگاه ها تاکنون خبرداد و گفت: طبق برنامه ریزی ها، تاپایان سال 20 کارگاه دیگر با اشتغالزایی 154 نفر در مناطق زلزله زده به بهره برداری خواهیم رساند.

به گفته این خیر، برای راه اندازی هرکارگاه در مناطق زلزله زده بین 4 تا 5 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه در هرکارگاه یک یا دو نفر که در کار صنایع دستی حرفه ای هستند حضور دارند تا به افراد جذب شده آموزش دهند، خاطرنشان ساخت: برای محصولات تولیدی در این کارگاه ها از قبل بازاریابی شده، بطوریکه در حال حاضر محصولات یکی از این کارگاه ها برای مدت یکسال پیش فروش شده است.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد دلفان آتش به دیگر طرح این سازمان برای ایجاد اشتغال در مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: بخش دوم فعالیت ما در مناطق زلزله زده، راه اندازی کارگاه های خیاطی است که بیشتر بانوان در این بخش مشغول می شوند.

وی تاکید کرد: در این طرح بیشتر زنان سرپرست خانوار، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانواده هایی که دارای بیماران خاص هستند جامعه هدف ما برای ایجاد اشتغال خواهند بود.

دلفانی از راه اندازی پنج کارگاه خیاطی در این مناطق توسط این سازمان مردم نهاد خبرداد و عنوان کرد: بزودی این تعداد کارگاه را به 15 کارگاه افزایش خواهیم داد.

وی متدکرشد: تولیدات این کارگاه ها نیز طبق سفارش هستند و از قبل بازاریابی شده اند.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد دلفان آتش با بیان اینکه کارگاه هایی که تاکنون راه اندازی شده‌اند با کمک مالی خیرین بوده، یادآورشد: از همه خیرین کشور می خواهیم برای بازگشت زندگی و فعال شدن زنجیروار سایر شغل های قبلی در مناطق زلزله زده در این کار خیر مشارکت داشته باشند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار