معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از تمدید زمان ارسال اثر به اولین کنگره سراسری شعر و داستان جوان ایران که به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود، خبر داد و گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را تا 10اسفند به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.
کد خبر: ۵۶۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 08 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،پریسا محمدی افزود: اولین کنگره سراسری شعر و داستان جوان ایران با هدف اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی، معرفی و حمایت از استعدادهای جوان توسط اداره کل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این کنگره در 2 بخش شعر و داستان برگزار می شود، گفت: بخش شعر شامل قالب های، شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، ترانه، رباعی) و شعر آزاد و بخش داستان نیز شامل داستان کوتاه است.

وی موضوعات کنگره را شامل موضوع اصلی و موضوع ویژه دانست و گفت: موضوع اصلی، آزاد و موضوع ویژه با محور زلزله غرب کشور( حماسه مهربانی ملت ایران، همدردی با خانواده قربانیان و آسیب دیدگان و...) برگزار می شود.

او در مورد شرایط شرکت در این کنگره نیز گفت: در بخش شعر، شاعران جوان می توانند حداقل سه و حداکثر پنج اثر از آثار خود را با (قلم 12 فونت B nazanin ) و در فرم آثار که در کانال جشنواره و سایت درج شد به نشانی الکترونیکی کنگره kongeresherjavan@gmail.comارسال نمایند.

وی همچنین گفت: در بخش داستان (داستان کوتاه) نیز شرکت کنندگان می توانند حداقل سه و حداکثر پنج اثر از آثار خود را با (قلم 12 فونت B nazanin ) و در فرم آثار مربوط به داستان که در کانال جشنواره درج گردیده است به نشانی الکترونیکی dastanjavaniran@gmail.com ارسال نمایند.

به گفته او، در بخش داستان، دبیرخانه از پذیرفتن آثار منتشر شده یا آثاری که در جشنواره های دیگر رتبه کسب کرده اند، معذور است.

حداکثر سن برای ارسال آثار برای شرکت کنندگان شعر و داستان 30 سال می باشد و به همین جهت ارسال تصویر کارت ملی الزامی می باشد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: هیات علمی کنگره شعر و داستان جوان ایران، متشکل از اساتید و شاعران و داستان نویسان مطرح معاصر خواهند بود که در پایان نتایج داوری آثار، اسامی این افراد اعلام خواهد شد.

به گفته محمدی، در هر بخش و هر موضوع به برگزیدگان جوایز ارزنده نقدی به همراه تندیس و لوح تقدیر جشنواره اهدا خواهد شد.

وی نشانی دبیرخانه کنگره را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اعلام کرد و افزود: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به کانال جشنواره به نشانی @kongeresherjavaniran یا سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به نشانی https://kermanshah.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

وی همچنین به انتصاب دبیر علمی این کنگره نیز اشاره کرد و گفت: از سوی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استاد عبدالجبار کاکایی از شاعران مطرح کشور به عنوان دبیر علمی این کنگره منصوب شده است.

او زمان برگزاری این کنگره سراسری را اواخر فروردین ماه سال 97 ذکر کرد و گفت: مهلت ارسال آثار به این کنگره 10 اسفند است و این تاریخ تمدید نمی شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار