رئیس بسیج اساتید دانشگاه رازی استان کرمانشاه گفت: وجود کژی و ناراستی‌های مدیریتی و رویدادهای تلخی همچون حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها در کشور ناشی از بی‌توجهی به قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی است.
کد خبر: ۵۶۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ 06 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمدنبی احمدی در نشست «نخستین کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاه‌های علمی» دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با بیان اینکه تاکنون 10 همایش بین‌المللی علوم قرآنی برگزار شده که از استقبال خوبی نیز برخوردار بوده است، اظهار داشت: انتظار داریم که در برگزاری همایش بین‌المللی قران کریم در سال آینده بر غنای مقالات از نظر کمیت و کیفیت پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه یازدهمین همایش بین‌المللی قرآن کریم فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود عنوان کرد: متولی برگزاری این همایش در تهران معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور و معاون آموزشی دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه است.

احمدی با بیان اینکه این همایش با دعوت از شخصیّت‌های مطرح کشورهای جهان و برگزیدگان همایش بین‌المللی در عرصه پژوهش‌های قرآنی در سالن سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می‌شود گفت: پوشش اخبار علوم قرآنی توسط رسانه‌ها سبب می‌شود اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان به نحو مطلوب‌تری به این حوزه ورود و گرایش پیدا کنند.

وی بیان کرد: وجود کژی و ناراستی‌های مدیریتی و رویدادهای تلخی مانند حقوق‌های نجومی، اختلاس‌ها، برخورد تبعیض‌آمیز با مسبّبان آن‌ها و متعاقب آن‌ها اغتشاشات و آشوب‌های دی ماه امسال در جامعه همه ناشی از این است که ما اگرچه در مورد قرآن بسیار شعار می‌دهیم و به ظاهر از آن بسیارنام می‌بریم امّا موفق نشده‌ایم آن گونه که شایسته کشور امام زمان(عج) و جمهوری اسلامی ایران است آن را به صورت عملی در حیات فردی و اجتماعی به کار بگیریم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه رازی استان کرمانشاه افزود: بنابراین لازم است که رسانه‌ها برای این موضوع وقت بگذارنند و به آن توجه کنند و فعالیت در حوزه علوم قرآنی را برجسته کرده و به سمع و نظر اساتید و دانشجویان برسانند.

وی به برگزاری کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاه‌های علمی اشاره کرد و افزود: اگرچه برگزاری این جلسه مستلزم زحمات فراوان و ارائه در خواست‌هایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا مجوز برگزاری آن صادر شود امّا این مهم با تلاش‌های معاونت پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور و مسئولان دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برای نخستین بار برگزار شد و نتایج بسیار مفیدی را به دنبال داشت.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار