علی کریمی در گفتگو با تابناک:
رئیس پلیس فتای کرمانشاه نسبت به نصب بد افزاری موبایلی با نام تلگرام در قالب ایجاد مکالمه تصویری تلگرام، مکالمه صوتی تلگرام و مکان یاب به کاربران فضای مجازی هشدار داد.
کد خبر: ۵۵۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 30 January 2018

سرهنگ علی کریمی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:به تازگی بد افزاری موبایلی با عنوان تلگرام از سوی مجرمین کاربران مراقب نصب بد افزاری با نامتلگرام باشندایجاد گردیده که با آلوده کردن تلفن‌های همراه هوشمند اقدام به ارسال گسترده پیام برای مخاطبان قربانی می‌کند.

ویخاطر نشان کرد: با بررسی‌ها و رصد کارشناسان پلیس فتا استان کرمانشاه در آدرس این بدافزار‌ها کلمه telgram مشاهده میشود که فیشینگ و جعلی بوده و کلمه صحیح telegramمیباشد.

رئیس پلیس فتای استان تصریح کرد: این بد افزار ضمن دستکاری در اطلاعات اکانت تلگرام افراد قربانی برای تمامی مخاطبین فرد پیام ارسال می‌کند و آنان را ترغیب به نصب بد افزار ‌می‌کند، که با توجه به اینکه قربانیان ابتدا پیام تبلیغاتی را از طریق دوستان خود دریافت می‌کنند باعث شده کاربر به موضوع اعتماد کرده و با نصب بد افزار در دام مجرم قرار گیرد.

سرهنگ کریمی اظهار داشت: این بد افزار ممکن است پس از نصب خود را مخفی کرده و راه حذف ان ورود به تنظیمات گوشی قسمت برنامه‌ها و حذف برنامه نصب شده است، در غیراینصورت بطور نامحدود به کار خود ادامه میدهد و امکان آسیب رساندن به اطلاعات، محتوا و سرقت شماره تلفن‌های فرد قربانی را دارد.

وی  تاکید کرد:کاربران فضای مجازی به تبلیغاتی که برایشان ارسال می‌شود توجه نکنند و اگر قصد نصب برنامه‌ای را دارند حتما به ادرس آن توجه نماید و در صورت مواجه و یامشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما و یا شماره تلفن ۰۸۳۲۱۸۸۱۹۰ با کارشناسان پلیس فتا استان در میانبگذارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار